Pony actiever krijgen met dressuur

Moderators: Dyonne, Coby, C_arola, Nicole288, balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Manoonnnn
Berichten: 3
Geregistreerd: 05-03-22

Pony actiever krijgen met dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-22 14:41

Hallo allemaal ik heb een pony die met de dressuur een klein beetje extra pit kan gebruiken. Springen vindt hij zelf leuk en is daardoor dus actief in het parcours dus is hierbij niks extra’s nodig. Met dressuur kan die wel wat extra pit gebruiken nu vroeg ik me af of ik hem dan haver moet bij voeren of andere dingen. Hij staat nu op 1kg basisbrok van subli.

Bowo
Berichten: 2905
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Pony actiever krijgen met dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 14:46

Extra pit ga je niet krijgen met meer voer, alleen een dikke pony.

Hoe ziet een dressuurtraining er uit bij jou? Zorg voor je variatie en houd je het interessant voor je paard?

Verder is voor veel paarden het rijden van veel overgangen (zowel binnen een gang als tussen gangen) kort na elkaar een uitstekende manier om ze fanatieker te krijgen.

Manoonnnn
Berichten: 3
Geregistreerd: 05-03-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-22 14:50

Bowo schreef:
Extra pit ga je niet krijgen met meer voer, alleen een dikke pony.

Hoe ziet een dressuurtraining er uit bij jou? Zorg voor je variatie en houd je het interessant voor je paard?

Verder is voor veel paarden het rijden van veel overgangen (zowel binnen een gang als tussen gangen) kort na elkaar een uitstekende manier om ze fanatieker te krijgen.



Ja ik rij zeker veel overgang en hier word hij ook wel actiever van. Misschien dat hij het B saai begint te worden? Volgende maand staat het L1 op de planning.

Bowo
Berichten: 2905
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Pony actiever krijgen met dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 14:54

Het klinkt mij dan een beetje dat je alleen oefeningen uit je proef rijdt? De B is namelijk niet zo interessant voor je paard. Volte hier, gebroken lijn daar, dat is niet spannend. Voor je paard is dat gewoon rondjes draven eigenlijk (tenzij je er meer van maakt dan dat). Daag je paard ook wel eens uit met wat moeilijkere dingen? Een keer schoudervoor tussendoor kan ook zeker als B ruiter. Keer wat extra stelling, een keer stelling naar buiten. Als je aan de L1 werkt, heb je ook genoeg opties met wijken. Binnen naar buiten, buiten naar binnen, gebroken lijntje wijken, volte sluiten en openen met wijken. Enzovoort.

Manoonnnn
Berichten: 3
Geregistreerd: 05-03-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-22 14:56

Bowo schreef:
Het klinkt mij dan een beetje dat je alleen oefeningen uit je proef rijdt? De B is namelijk niet zo interessant voor je paard. Volte hier, gebroken lijn daar, dat is niet spannend. Voor je paard is dat gewoon rondjes draven eigenlijk (tenzij je er meer van maakt dan dat). Daag je paard ook wel eens uit met wat moeilijkere dingen? Een keer schoudervoor tussendoor kan ook zeker als B ruiter. Keer wat extra stelling, een keer stelling naar buiten. Als je aan de L1 werkt, heb je ook genoeg opties met wijken. Binnen naar buiten, buiten naar binnen, gebroken lijntje wijken, volte sluiten en openen met wijken. Enzovoort.


Ja zulke dingen pakken we ook mee alleen niet vlak voor een wedstrijd dan is het vaak proef oefenen enz

Ineke2

Berichten: 33216
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Pony actiever krijgen met dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 15:02

Probeer je oefeningen van de proef op andere plekken te doen, zodat je je pony daarmee verrast en alert op de ruiter houdt.

B proeven zijn niet zo moeilijk dat je die eindeloos moet oefenen, dat is heel saai voor een pony.