Ik sta momenteel met mijn paard bij een privé stal waar twee andere paarden staan. Ontzettend luxe. Altijd een bak voor me alleen! De eigenaresse voedt de paarden. Van mij wordt verwacht dat ik de stal en soms paddock/wei uitmest en elke dag even mijn straatje veeg.
Ik heb in de afgelopen maanden wat aanpassingen gedaan aan de krachtvoeding. Na wat onderzoek kwam ik erachter dat het voer dat ze kreeg van de eigenaresse niet helemaal paste bij mijn paard. (Ze heeft weinig spier en is nog schraal, kreeg low energy, low protein voeding). Ik heb toen wat gehaald wat beter bij haar paste en de eigenaresse geeft dat heel fijn volgens mijn voorschriften.
Volgend jaar wil ik eigenlijk graag naar volpension stal, wat groter, waar ook wedstrijden georganiseerd worden. Alleen weet ik dat op dat soort stallen vaak het volledige krachtvoer rantsoen in bulk wordt ingekocht en elk paard krijgt dan hetzelfde.
Ik vroeg me daarom ook af hoe deze paardeneigenaren dit soort problemen aanpakken. Als je merkt dat je paard wat meer nodig heeft, hoe verander je dan krachtvoer als ze volpension staan?
hier nog even een fotootje van mijn mooie dame