Slobber

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

equus_2005

Slobber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-02-22 13:15

Goedemiddag,

Ik ben nieuw hier en weet niet of mijn vraag hier mag.

Ik heb sins 7 maanden mijn eigen paard .
Toen ik hem net kreeg was hij heel relax en keek echt nergens van op.
Hij was wat aan de slanke kant ( niet te mager ) maar je zag zijn ribben beetje bij de flanken hij had niet zo veel conditie dit ivm hij natuurlijk 3 maanden geen werk had hoeven verrichten.
Ben me toen gaan verdiepen wat ik hem het beste kon gaan bij voeren.
Ik kwam uit bij Pavo fiberbeet.
Ik heb ondertussen ook een keer de tandarts laten komen en één osteopaat.
In de zomer staat hij 24 /7 op de wei met genoeg gras.
In de winter staat hij overdag in de paddock met ruime hoeveelheid hooi in de avond op stal en krijgt hij ook hooi en natuurlijk nu elke dag lekker zijn slobber fiberbeet + lijnzaad olie .
Nu sins de laatste 2 maanden zit meneer heel goed in zijn vel en ziet er super goed uit maar heeft ook een beetje te veel energie. Ook schrikt hij van alles en bouwt ook wat spanning op merk ik ik ben nu al magnesium en van de paarden drogist relax mix door zijn fiberbeet gaan geven maar hij blijft snel schrikachtig en spanning opbouwen.
Hij is 17 jaar en ik rijd hem met mijn dochter 3 a 4 keer per week recreatieve en mijn dochter doet zo af en toe een sprongetje met hem.
Ik wil hem naar het rijden nog wel een slobber geven gewoon als beloning met de magnesium en biotine erdoor.

Na mijn hele lange verhaal komt mijn vraag
Welke slobber zouden jullie mij aanraden graag wel 1 waar hij niet te veel energie van krijgt.

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 13:32

Waarom voeren jullie slobber en niet een vitaminebrokje zoals Marstall Force?
De meeste paarden hebben voldoende aan ruim en goed ruwvoer in combinatie met een vitaminebrokje.

Ushi + 01-12-2011
Stitch + 05-06-2024
Busted B+13 / L1+14/ L2+12/ M1+20/ M2+10/ Z1+18/ Z2+15/ ZZ-L+13/ ZZ-Z+11/ PSG+5/ InterI+3
Murphy

equus_2005

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-02-22 14:33

stitchlover schreef:
De meeste paarden hebben voldoende aan ruim en goed ruwvoer in combinatie met een vitaminebrokje.

Eigelijk gaf ik hem die fiberbeet voor herstel in conditie.
En wil hem na het werk nog belonen met wat lekkers maar ook waar ik de biotine poeder en magnesium en lijnzaad olie in kan vermengen.

garffpamela

Re: Slobber

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 14:35

Je kan slobber van equifyt geven, de zupa. Dat is graanvrij en laag in suikers

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 14:48

Gewoon bietenpulp? De fibere beet zit luzerne in en heel veel paarden doen het daar niet goed op.

Holistic Horsegirl - Volg ons op facebook voor Tips & Tricks over (PSSM-2) paarden en training.

Gezocht: doe het zelf of particulier plekje voor twee paarden op leeftijd in de Achterhoek (omgeving Dinxperlo)

equus_2005

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-02-22 14:53

pluisje88 schreef:
Gewoon bietenpulp? De fibere beet zit luzerne in en heel veel paarden doen het daar niet goed op.

Waar zou ik dit kunnen kopen?
En hoeveel moet ik hem daarvan geven?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 14:57

Speedibeet van Pavo, is alleen van bietenpulp laag in suiker.
Hier kun je alsnog een vitamine brok doormengen.

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 15:34

Oke als het om het mengen gaat
Ervaringsdeskundige met een jonge tuiger en een halve tuiger hier

Ik voerde naar tevredenheid Marstall force vitaminebrok, olie en magnesium als een prakje door het aan te maken met wat zemelen en water.

Zemelen zijn pure buikvulling en vezels, zit geen energie in. Vriendelijk voor je portemonnee en eigenlijk bij alle voerderzaken en Welkoop verkrijgbaar.

Bietenpulp en speedibeet, kan, maar wordt niet door alle paarden graag gegeten is mijn ervaring.

Ushi + 01-12-2011
Stitch + 05-06-2024
Busted B+13 / L1+14/ L2+12/ M1+20/ M2+10/ Z1+18/ Z2+15/ ZZ-L+13/ ZZ-Z+11/ PSG+5/ InterI+3
Murphy

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 15:43

stitchlover schreef:

Ik voerde naar tevredenheid Marstall force vitaminebrok, olie en magnesium als een prakje door het aan te maken met wat zemelen en water.

Zemelen zijn pure buikvulling en vezels, zit geen energie in. Vriendelijk voor je portemonnee en eigenlijk bij alle voerderzaken en Welkoop verkrijgbaar.

Bietenpulp en speedibeet, kan, maar wordt niet door alle paarden graag gegeten is mijn ervaring.

Dat kan ook nog ja. Even niet aan gedacht. Klopt wat je zegt over pulp. Mijne vindt het heerlijk maar mijn vorige vond het niet zo lekker. Zemelen heb ik nog nooit een paard gezien die dat niet graag eet.

Holistic Horsegirl - Volg ons op facebook voor Tips & Tricks over (PSSM-2) paarden en training.

Gezocht: doe het zelf of particulier plekje voor twee paarden op leeftijd in de Achterhoek (omgeving Dinxperlo)

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 15:47

Wij hebben heel lang fibrebeet gevoerd maar omdat ik deze wel heel erg duur vindt geworden gaan wij over op Marstall muesli zonder haver maar wel extra vitamines erin.
Dit als tip van voeradviseur.

equus_2005

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-02-22 15:48

stitchlover schreef:

Zemelen indd heb ik ook al eens gehoord

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 15:50

Klein beetje SluesliMix van Vitalstyle. Eventueel met Oerbalans

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 15:55

Ik voer zelf af en toe de slobber van Agrobs.

If you could kick the person in the pants responsible for most of your trouble, you wouldn’t sit for a month.
--
[PP] Edje heeft een nieuw baasje! *Updates vanaf pag 13*

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 07:53

equus_2005 schreef:
stitchlover schreef:

Eigelijk gaf ik hem die fiberbeet voor herstel in conditie.
En wil hem na het werk nog belonen met wat lekkers maar ook waar ik de biotine poeder en magnesium en lijnzaad olie in kan vermengen.

losse magnesium en biotine weg en haal een compleet vitaminesupplement?
kan namelijk best zijn dat het schrikken juist gerelateerd is aan een ander mineraal/vitamine.
of helemaal niet en dat het met andere factoren te maken heeft.
ga dus kijken naar een compleet supplement

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 08:04

Schrikken kan inderdaad makkelijk door vitamine gebrek komen. Of door luzerne.
Hand vol met zemelen net daardoorheen een portie marstall force zou een goede alternatief zijn voor alle andere commerciële slobber zooi vol met granen en troep waar geen paard beter van wordt

Cherdenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 08:07

Bietenpulp met zemelen of nutrimash van vitalbix

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 08:11

Die van mij krijgt 1x per week slobber van Subli als extra traktatie en verder krijgt hij altijd na het rijden muesli. Meestal de Pavo Nature's Best, op dit moment hebben we een zak Havens Cool Mix want ik had een verrassingspakket gewonnen *\o/* Ik geef die van mij 1KG muesli na het rijden en als hij ook slobber krijgt, dan daarnaast nog 1/2KG muesli. Dat werkt voor mij prima, nu ik recreatief rijd, maar ook vroeger toen ik nog sprong.

https://www.instagram.com/ymoko_trotter/
Shoot for the moon, because even if you miss, you will land among the stars

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie