1. De pensioenstal waar ik hem wil stallen voert silage (kuilvoer?). Is dit oke? Of zou ik eigen hooi of een mix tussen hooi en kuilvoer kopen?
2. Ik heb veel gelezen over brokken en meusli en veel sites zeggen dat ijslanders niks hoeven behalve ruwvoer, maar sommige zeggen dat ze wel brokken nodig hebben. De ijslander waar ik nu op rijd word best hard gewerkt (5/6 dagen in de week een paar uur) en krijgt maar een handje basisbrok met een handje luzerne (en heeft zelfs nog een beetje overgewicht). Maar mijn toekomstige paard zal maar 4 uur in de week ongeveer worden bereden dus ik weet niet of het nodig zal zijn.
Ik zal natuurlijk alles vragen aan de oude eigenaar van het paard maar het lijkt me fijn om even wat ideeen te krijgen want ik weet nu vrij weinig van voeding.
3. Zijn supplementen echt nodig? Of moet je ze alleen voeren als dat aangekondigd is door de dierenarts of een paarden nutritionist?
4. Hoeveel zou ik moeten voeren? Ik weet dat je dit kunt uitrekenen met het gewicht maar verschilt dit per ras of is het voor alle paarden hetzelfde?
Alvast bedankt