Welk supplement voor stijf paard?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

minouesmee

Welk supplement voor stijf paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-21 12:13

Mijn paard heeft in augustus 2020 een peesblessure gehad en dit jaar mei weer. Gelukkig is alles weer goed genezen, maar nu zit ik met het volgende: Hij is enorm stijf, en ik weet het kost tijd maar ik zou hem graag een extra handje willen helpen buiten dat hij naar de masseur gaat om alles los te houden.

Op dit moment zitten wij op de 17 minuten draf, in stukjes van ongeveer 5 minuten achter elkaar en 2,5 rondjes galop per kant. Wij rijden ongeveer 4 keer per week. Hij staat 24/7 buiten in een paddock paradise met onbeperkt hooi en krijgt van mij elke dag Pavo vital met MSM van Horseflex.

Hebben jullie tips voor een supplement?
Ik ben bekend met vitamine e, maar zou graag meerdere ervaringen horen van verschillende producten.

Alvast bedankt,

Esmee :)

Padoertje

Re: Welk supplement voor stijf paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 13:40

Naf Superflex pro vind ik een hele fijne. Eventueel io met je arts kijken naar wat passend is. Op de meeste klinieken gebruiken ze Audevard, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 14:24

Rek en strek oefeningen aan de hand. Rug hol en bol enz verder voer ik magnesium bij en heb wel het idee dat het helpt en ook gewoon lekker tijdens stappen extra buiging vragen ( dat deed ik toen ik mijn paard weer op uitpakken onder het zadel ook weer op goede bodem op op de weg pasje schouder voor in stap enz maar begin klein en wees snel tevreden je hebt echt gewoon tijd nodig

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 14:29

Silicium? Is blijkbaar voor heel veel dingen goed. Pezen en gewrichten, maar ook voor hoef en vacht en werkt soms tegen zand eten.

Of, als je iets sterkers zoekt, iets met Glucosamine, Chondroitine en Hyaloronzuur?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 15:43

Je zou het met vitamine E kunnen proberen in combinatie met aminozuren en extra eiwitten.
Verder inderdaad zorgen voor regelmatige beweging waarbij je het lijf goed los werkt, werken aan de hand of aan de lange teugel is mooi onbelast.
Na het werk kun je ook buigoefeningen doen met een wortel, naar de zijkanten en naar beneden.

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-21 23:09

Dank jullie wel voor de tips! Ik ga morgen even op onderzoek uit.
Carrot stretches doen wij al, aan de zijkant en tussen de voorbenen door.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 23:11

Kijk eens naar de Kurasyn TRM (Dochorse)

Hier veel baat mee bij artrose gerelateerde stijfheid

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 23:32

Let wel op dat als je stress oefeningen vraagt, je dat alleen met opgewarmde spieren doet. Dus na het rijden/wandelen etc.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 23:53

Souplessemix van de Paardendrogist: ongevaarlijk, niet duur en bij sommige paarden echt goed resultaat. En soms doet het niks, ik kan niet zeggen waar dat aan ligt.