Ik zou graag jullie mening willen

Een van mijn mini pony's, die ik pas enkele maanden in bezit heb, blijkt heel gevoelig op de darmen.
Wij hebben een soort paddock paradise waarbij ze zomers overdag ook op de weides kunnen komen. Deze weides zijn niet bemest, zit genoeg onkruid in, verdeeld in kleine stukjes.
De betreffende mini kwam aan het eind van het weide seizoen en ging bij ons direct aan de dunne.
Ik heb hem vervolgens beperkt tot een uur weide per dag. Helaas bleef het, incl gerommel in de buik; waardoor hij helemaal van het gras is afgegaan en verpakt ruwvoer is gaan krijgen (voordroog).
Ik heb hem een kuur pro biotica gegeven, en hij is ontwormt met de rest mee; maar hij bleef niet goed op de darmen en een vieze kont en staart houden, ondanks dat de ontlastig zelf er meestal prima uitzag.
Laten 'doormeten'; hij zou disbalans hebben op darmen en imuunsysteem. Hij heeft een supplementen mengsel gekregen en daarmee zou het goed moeten zijn. Helaas, hij is wel beter in zijn vacht gaan zitten, maar op verpakt ruwvoer bleef het niet 100%
Hij en een vriendje staan nu dus apart en krijgen hooi; en daarbij een handje subli ponybrok met opkikker en magnesium. Nu lijkt het zowaar echt wel beter.
Fijn! zou je zeggen; ja voor deze winter natuurlijk wel. Maar ik zou het dus toch echt wel heel zielig vinden (en onhandig) als hij straks de hele zomer ook apart moet blijven! Daarmee verdoem ik z'n maatje ook tot een weide-loos leven.... En wat is er nou mooier dan door het gras rennen met de kudde?
Zou hij ooit op gras kunnen?