Voor mijn paard ben ik langzaam op zoek naar een ander krachtvoer. Paard heeft een (behoorlijk) hoge energiebehoefte en zoek dus iets met hoge energiewaarde. Het voer dat ze nu krijgt heeft een ewpa van 0,96. Merk ook dat zij zich hierop het comfortabelst voelt. Nadeel is dat het zeer hoog in z+s is en ik dat echt wil minderen. Het is geen paard dat op een vitaminebrokje kan overleven (wel geprobeerd

Verder krijgt ze onbeperkt ruwvoer en overdag een volle weide. Ik ben niet anti-graan en heb verder geen specifieke eisen, behalve 1 belangrijke: niet te hoog in eiwitten. Wil daarmee max rond de 12% blijven. Ze krijgt nu granenmix van subli. Doet ze het erg goed op hoor, daar niet van, maar het hoge zs gehalte staat me tegen. Ik wil dat er ook niet helemaal uit gooien, maar als aanvulling blijven geven ipv totaalvoer zoals nu.
Iemand aanraders of ervaringen? Ik zat te kijken naar subli prestatiebrok. Nog steeds hoog in zs maar een stuk lager dan wat ik nu voer. Equifirst omega 3 mix heb ik gevoerd maar was teveel eiwitten voor haar. Ze deed het eigenlijk net zo goed op de subli en dat zonder de eiwitreactie. Vandaar weer terug gegaan.