Hey hoi!
Ik zit al ergens een tijdje mee. Namelijk mijn pony met haar veel te dikke buik! Ik heb zelf echt geen idee hoe ik haar slanker kan krijgen. De meeste mensen doen echte oefeningen/trainen, maar helaas is mijn pony daar niet zo van.
Ze valt vaak over haar eigen voeten heen, als ik haar aan het werk probeer te zetten. Ze vind het saai & sjokt altijd maar wat. Het lukt me gewoon niet om goed aan het werk te zetten. Ze vind namelijk een lekker buitenritje door het bos wel veel leuker! Dan loopt ze voorwaarts & goed vooruit zonder over haar eigen benen te vallen. Maar nu vraag ik me ook af, hoe moet ik nou haar slanker krijgen, want alleen maar weinig eten geven is ook niet goed.
Misschien wel minder snoepjes/wortels/appel en weiniger met het avond eten, maar hooi moet ze wel genoeg van blijven eten. Alleen is me pony een echte snoep bak & word chagrijnig als ze niks lekkers krijgt, dat betekent al dat ze veel te veel krijgt en dus te dik is!
Kan je dat misschien ook oplossen dat chagrijnige gedrag?
Mijn pony Elvira (zo heet ze) heeft sowieso al een sterke bouw, maar ze heeft gewoon een veel te dikke buik. Ik wende er zelf echt erg aan omdat ze zelf ook al stevig was, maar toen besefte ik me dat dit echt te ver gaat. Ik weet echt niet wat ik moet doen, want ik moet haar niet werk geven dat ik haar niet gelukkig maak, maar een ontspannen simpel buitenritje werkt ook niet!
Hebben jullie tips hoe ik haar slank kan maken, op een manier dat zij ook vrolijk is?
Of hebben jullie tips hoe je die chagrijnige bui weg kan doen als ze niks lekkers krijgt?
Hier boven zie je de foto hoe ze er nu uit ziet, kwa bouw en dikheid!