Actuele prijs hooi

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Djoena
Berichten: 11515
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 22:16

superpony schreef:
Welk deel van Groningen? Mooi spul?

Hier hebben we bijna altijd wel echt zware balen.


Noord Groningen, 5 minuten verderop zit je in de zee :D

Sewri
Berichten: 395
Geregistreerd: 08-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 22:31

Wow, ik sta echt te kijken van prijzen die hier genoemd worden, bizar :oo

Ik voer hier 2 grote sportpaarden (beiden 550-600 kg) onbeperkt hooi op paddockparadise. En dan echt onbeperkt, er ligt áltijd hooi. In de winter bij flinke koude (en dus geen gras) gaan er 2 grote balen hooi per maand doorheen, nu weet ik niet exact wat die wegen maar ik ga uit van een kilo of 300 per baal (10 kg per paard per dag = 20kg x 30 dagen = 600 kg / 2 balen = 300kg).

Voor zo’n baal betaal ik €45, dan zijn ze ook aan de deur geleverd en staan de overige in opslag bij de boer. De kwaliteit is echt top! Heel fris, geen onkruid of andere zooi en de paarden vinden het overheerlijk :))

€45 voor een baal van 300kg zou neerkomen op een tonprijs van ongeveer €150, met dus levering aan huis en opslag erbij in begrepen. Vind het zelf ook fijn dat ik heel het jaar door zicht heb op de weide waarvan het gehooid wordt, ligt letterlijk langs het stuk waar de paarden lopen :D
Laatst bijgewerkt door Sewri op 14-06-21 22:40, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Berichten: 30093
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Actuele prijs hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 22:35

Wij verkopen onze grote balen hooi ook voor die prijs Sewri.
Dat is aan een vaste klant die wel zelf ophaalt.

Paar weken terug zagen we dat we over hadden van afgelopen jaar. Die wel voor meer verkocht.
Maar nu er weer voldoende is kun je hier in de omgeving echt de prijzen van dit topic niet vragen.

Spaansepony
Berichten: 996
Geregistreerd: 03-05-17

Re: Actuele prijs hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 22:53

Mocht iemand nog een goed adresje weten die levert in zuid Holland hou ik mij aanbevolen. We betalen hier 80 euro per baal inmiddels!

robert45
Berichten: 2871
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Re: Actuele prijs hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 23:15

Nog wagen ronde balen gekocht 40.- per stuk. Mooie stevige zware balen. Thuis gebracht en gestapeld.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 01:07

Djoena schreef:
superpony schreef:
Welk deel van Groningen? Mooi spul?

Hier hebben we bijna altijd wel echt zware balen.


Noord Groningen, 5 minuten verderop zit je in de zee :D


Maar dan is het geweekt hooi :+


Sewri schreef:
Wow, ik sta echt te kijken van prijzen die hier genoemd worden, bizar :oo

Ik voer hier 2 grote sportpaarden (beiden 550-600 kg) onbeperkt hooi op paddockparadise. En dan echt onbeperkt, er ligt áltijd hooi. In de winter bij flinke koude (en dus geen gras) gaan er 2 grote balen hooi per maand doorheen, nu weet ik niet exact wat die wegen maar ik ga uit van een kilo of 300 per baal (10 kg per paard per dag = 20kg x 30 dagen = 600 kg / 2 balen = 300kg).

Voor zo’n baal betaal ik €45, dan zijn ze ook aan de deur geleverd en staan de overige in opslag bij de boer. De kwaliteit is echt top! Heel fris, geen onkruid of andere zooi en de paarden vinden het overheerlijk :))

€45 voor een baal van 300kg zou neerkomen op een tonprijs van ongeveer €150, met dus levering aan huis en opslag erbij in begrepen. Vind het zelf ook fijn dat ik heel het jaar door zicht heb op de weide waarvan het gehooid wordt, ligt letterlijk langs het stuk waar de paarden lopen :D


Verpakt hooi?

Grote balen kunnen wij niet verplaatsen hier, dus dat wordt hem sws niet.

Heb vorig jaar uit nood rond deze tijd wel 2 grote ronde verpakte balen meegenomen en die aten ze niet. Konden we wel een beetje rollen met z'n 2en.

NOg erger dan de prijs. Wij gooien ook best veel weg. We hadden eerst nog wat van 6,50 en aten ze echt niet. Laatste keer 7,50 gaat nog moeizaam, maar beter.
Dat van Venhorst eten ze wel goed, maar dan laten ze de rest echt liggen, dus dat moet gewoon op.

Vanaf het land zie ik nu ook wel wat, maar dat is voor ons niet echt een optie. Als je de middelen en mensen hebt, wel voordelig.

Sewri
Berichten: 395
Geregistreerd: 08-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 01:36

superpony schreef:
Djoena schreef:

Noord Groningen, 5 minuten verderop zit je in de zee :D


Maar dan is het geweekt hooi :+


Sewri schreef:
Wow, ik sta echt te kijken van prijzen die hier genoemd worden, bizar :oo

Ik voer hier 2 grote sportpaarden (beiden 550-600 kg) onbeperkt hooi op paddockparadise. En dan echt onbeperkt, er ligt áltijd hooi. In de winter bij flinke koude (en dus geen gras) gaan er 2 grote balen hooi per maand doorheen, nu weet ik niet exact wat die wegen maar ik ga uit van een kilo of 300 per baal (10 kg per paard per dag = 20kg x 30 dagen = 600 kg / 2 balen = 300kg).

Voor zo’n baal betaal ik €45, dan zijn ze ook aan de deur geleverd en staan de overige in opslag bij de boer. De kwaliteit is echt top! Heel fris, geen onkruid of andere zooi en de paarden vinden het overheerlijk :))

€45 voor een baal van 300kg zou neerkomen op een tonprijs van ongeveer €150, met dus levering aan huis en opslag erbij in begrepen. Vind het zelf ook fijn dat ik heel het jaar door zicht heb op de weide waarvan het gehooid wordt, ligt letterlijk langs het stuk waar de paarden lopen :D


Verpakt hooi?

Grote balen kunnen wij niet verplaatsen hier, dus dat wordt hem sws niet.

Heb vorig jaar uit nood rond deze tijd wel 2 grote ronde verpakte balen meegenomen en die aten ze niet. Konden we wel een beetje rollen met z'n 2en.

NOg erger dan de prijs. Wij gooien ook best veel weg. We hadden eerst nog wat van 6,50 en aten ze echt niet. Laatste keer 7,50 gaat nog moeizaam, maar beter.
Dat van Venhorst eten ze wel goed, maar dan laten ze de rest echt liggen, dus dat moet gewoon op.

Vanaf het land zie ik nu ook wel wat, maar dat is voor ons niet echt een optie. Als je de middelen en mensen hebt, wel voordelig.


Onverpakt, de boer verkoopt wel ook verpakt hooi maar die zijn 55 de baal

Poekkie

Berichten: 7362
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Actuele prijs hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 01:38

Geweekt hooi _O- Een likblok bespaar je in elk geval wel op dan _O-

Djoena
Berichten: 11515
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 08:40

Zee-geweekte hooi, ik vind het ook een goed idee. Het zou zomaar een gat in de markt kunnen zijn _O-

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Actuele prijs hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 09:08

Je weet zeker dat ze geen luchtwegproblemen krijgen.........

Kom nu hier een en ander tegen en contact gehad. grote partijen, maar kan ze zelf niet kwijt. Soms wel te reserveren, maar wil eigenlijk geen 600/700 baaltjes reserveren zonder ze gevoerd te hebben eerst.

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Actuele prijs hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 09:40

Hooi is hier in het noorden idd best duur aan het worden. Mijn vaste hooiboer had niks meer, dus moest ik uitwijken en zoeken naar anders. Bij toeval vond ik 1 die kleine pakjes gemaakt had, het gros had hij al verkocht, maar een stuk of 50 heb ik kunnen bemachtigen. 5 euro voor een pakje van een 20 a 25 kg. En dat is hier in de omgeving al bijna goedkoop te noemen. Aangezien alles dus op was/is ben ik nu begonnen met al hooi van 2021 te voeren. Wel hooi en geen voordroog, want dat durf ik niet aan en ik meng het met stro.
Mijn vaste hooiboer, waar ik normaal de voordroog van krijg heeft nu wel weer nieuwe, maar ja dat is nog niet te voeren. Daar betaal ik 27,50 voor een midibaal thuis geleverd (tenzij de prijs omhoog gaat dit jaar, dat heb ik nog niet gehoord van hem). Van hem weet ik wel dat ik fatsoenlijk spul krijg, want ja ook ik heb al genoeg meuk gehad wat ze niet vreten willen.
Mijn hooiboer wil dit jaar ook een deel van zijn pakken in doorzichtig folie gaan verpakken. Is een test, maar dan kan je ook gelijk zien wat erin zit. Ik ben benieuwd hoe dat eruit gaat zien :D

Djoena
Berichten: 11515
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 09:44

superpony schreef:
Je weet zeker dat ze geen luchtwegproblemen krijgen.........

Kom nu hier een en ander tegen en contact gehad. grote partijen, maar kan ze zelf niet kwijt. Soms wel te reserveren, maar wil eigenlijk geen 600/700 baaltjes reserveren zonder ze gevoerd te hebben eerst.

Nou, onze merrie heeft dus luchtwegproblemen gehad met aanhoudende vocht in haar longen (vanaf een paar maanden oud tot 2,5 jaar. Voor mij de reden om verpakt hooi/voordroog te hebben), maar ze doet het erg goed op dit hooi :j Ze is nog steeds stofgevoelig maar ik hoef het niet meer te weken of te stomen. Doordat het van kleigrond afkomt vinden ze het alle 3 ook super lekker. Ik heb helemaal in het begin een kleine zending laten komen die van zandgrond afkwam (andere leverancier, onverpakt) en daar haalde ze echt de neus voor op :') :+ Verwende mormels :')

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 10:01

rina schreef:
Hooi is hier in het noorden idd best duur aan het worden. Mijn vaste hooiboer had niks meer, dus moest ik uitwijken en zoeken naar anders. Bij toeval vond ik 1 die kleine pakjes gemaakt had, het gros had hij al verkocht, maar een stuk of 50 heb ik kunnen bemachtigen. 5 euro voor een pakje van een 20 a 25 kg. En dat is hier in de omgeving al bijna goedkoop te noemen. Aangezien alles dus op was/is ben ik nu begonnen met al hooi van 2021 te voeren. Wel hooi en geen voordroog, want dat durf ik niet aan en ik meng het met stro.
Mijn vaste hooiboer, waar ik normaal de voordroog van krijg heeft nu wel weer nieuwe, maar ja dat is nog niet te voeren. Daar betaal ik 27,50 voor een midibaal thuis geleverd (tenzij de prijs omhoog gaat dit jaar, dat heb ik nog niet gehoord van hem). Van hem weet ik wel dat ik fatsoenlijk spul krijg, want ja ook ik heb al genoeg meuk gehad wat ze niet vreten willen.
Mijn hooiboer wil dit jaar ook een deel van zijn pakken in doorzichtig folie gaan verpakken. Is een test, maar dan kan je ook gelijk zien wat erin zit. Ik ben benieuwd hoe dat eruit gaat zien :D


Er komt nu al meer aan en ook onder de 5 euro. Heb nu al eentje gezien die echt wel mooi hooi heeft. Maar kan je inderdaad nog niet voeren.

Wij hebben nog genoeg 2020 hooi tot we met nieuwe beginnen gelukkig, want wil echt niet nieuw voeren voor het zeker 8 weken heeft gelegen.

Hier eten ze heel moeilijk hooi, maar ligt niet altijd aan de kwaliteit. Heb nu al paar keer gewisseld van hooi en ze laten ook heel mooi spul liggen.
Heb ook weleens vol zuring, mos etc gehad en eten ze daar omheen, maar wel echt alles op.

Doorzichtig folie, blijft folie. En dan zie je wel wat, maar weet je verder nog niks.


Djoena schreef:
superpony schreef:
Je weet zeker dat ze geen luchtwegproblemen krijgen.........

Kom nu hier een en ander tegen en contact gehad. grote partijen, maar kan ze zelf niet kwijt. Soms wel te reserveren, maar wil eigenlijk geen 600/700 baaltjes reserveren zonder ze gevoerd te hebben eerst.

Nou, onze merrie heeft dus luchtwegproblemen gehad met aanhoudende vocht in haar longen (vanaf een paar maanden oud tot 2,5 jaar. Voor mij de reden om verpakt hooi/voordroog te hebben), maar ze doet het erg goed op dit hooi :j Ze is nog steeds stofgevoelig maar ik hoef het niet meer te weken of te stomen. Doordat het van kleigrond afkomt vinden ze het alle 3 ook super lekker. Ik heb helemaal in het begin een kleine zending laten komen die van zandgrond afkwam (andere leverancier, onverpakt) en daar haalde ze echt de neus voor op :') :+ Verwende mormels :')


Was een grapje vanwege het zoute water.
Mijn ruin had luchtwegproblemen, maar wij vernevelde altijd met zoutoplossing. Verpakt doen ze het slecht op.
Een ruin die ik kreeg heeft in zouttherapie gestaan en dat is heel fijn voor de luchtwegen. Heb het voor mn andere ruin weleens overwogen om een plek aan de kust te zoeken voor hem.

Wat je zegt qua bodem, kan zeker verschil maken. Wij woonden eerst op klei, toen op veen, toen zand en nu weer veen. Je ziet inderdaad wel verschillen in wat er goed groeit, de vruchtbaarheid etc.

Maar hier laten ze hooi nogal snel liggen. Ze hebben onbeperkt, maar gooi best erg veel weg. Ik denk er maar niet aan dat laatste balen 6,50 en 7,50 waren.

Djoena
Berichten: 11515
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Actuele prijs hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 10:19

Dat is inderdaad wel prijzig al je best veel weggooit :(

Hier ook zouttherapie, vernevelen, prednison en spuiten elke dag, antibiotica, hooi stomen. Longfoto's etc etc. Gelukkig is dat allemaal achter de rug nu. Het meeste aan behandelingen heeft ze bij haar vorige eigenaar gehad, die is gelukkig altijd erg goed voor haar geweest.

Het schijnt ook zo te zijn dat hooi wat gegroeid is op kleigrond meer mineralen bevat. Wat daarvan waar is weet ik alleen niet :+

suffie
Berichten: 5719
Geregistreerd: 06-04-06

Re: Actuele prijs hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 11:02

Mijn hooiboer heeft dezelfde prijzen als vorig jaar aangehouden. €27 per midibaal hooi thuisgebracht en hij heeft daar 2x met een vrachtwagen 200 km voor moeten rijden! Met 126 balen komen wij de winter wel door.

Ibbel

Berichten: 49239
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Actuele prijs hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 11:15

Doorzichtig folie, ben benieuwd of dat werkt. Zou wel heel interessant zijn, want op kleur kun je in ieder geval dan van buitenaf beoordelen of het droog genoeg het plastic in is gegaan. Wat gek eigenlijk dat dat nooit eerder is bedacht.
Als het wel al eerder is geprobeerd dan zou het niet kunnen werken wegens in de inwerking van licht op de inhoud.
Ben écht benieuwd :j

Delphi2

Berichten: 2891
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Frasselt (DE)

Re: Actuele prijs hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 11:22

Ik krijg morgen hooi, vorige zomer betaalde ik 190 euro de ton, in februari uit de opslag 200 euro de ton en nu betaal ik 170 euro de ton. We zitten op droge zandgrond dus de afgelopen 3 jaar waren dramatisch. Omdat ik vaste klant ben was en altijd in de zomer al reserveer voor de winter was mijn leverancier niet heel veel omhoog gegaan.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 11:28

Ibbel schreef:
Doorzichtig folie, ben benieuwd of dat werkt. Zou wel heel interessant zijn, want op kleur kun je in ieder geval dan van buitenaf beoordelen of het droog genoeg het plastic in is gegaan. Wat gek eigenlijk dat dat nooit eerder is bedacht.
Als het wel al eerder is geprobeerd dan zou het niet kunnen werken wegens in de inwerking van licht op de inhoud.
Ben écht benieuwd :j


Je zou op de gehele stapel een zwart/groen zeil kunnen doen. Ik ben anders juist bang voor broeien. Hier is vlakbij al paar keer een stapel in de hens gegaan. Niet met doorzichtige folie.

Overigens vind ik de kleur alleen niks zeggen. Ja, je kan ook de structuur wat zien en evt plantjes onderscheiden. Maar bij een grote partij wil je toch wat hooi om te testen qua smaak en evt voor een analyse.

DuoPenotti

Berichten: 30093
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Actuele prijs hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 11:44

Ik zag hier in de buurt ook geadverteerd in doorzichtige folie.
Maar vraag me af hoeveel je ziet met zoveel lagen als er om een pak gaan.

En ik vraag me ook af of dat verschil maakt nog als de zon er op staat.

Wij hebben hier ook wel afgedekt met een kuilkleed voor het prikken van de vogels, maar dat hebben wij niet tot onderaan omdat ze daar niet prikken.

Poekkie

Berichten: 7362
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Actuele prijs hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 13:30

Hier net een eerste lading hooi binnen *\o/*

11 kg pakjes, kurkdroog en 2 euro per stuk.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 16:13

Poekkie schreef:
Hier net een eerste lading hooi binnen *\o/*

11 kg pakjes, kurkdroog en 2 euro per stuk.


Hoe klein zijn die pakjes wel niet? Dat kan je dan met 1 hand tillen. Wel heel makkelijk, maar ik zou er zo doorheen zijn.

Poekkie

Berichten: 7362
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 16:16

superpony schreef:
Poekkie schreef:
Hier net een eerste lading hooi binnen *\o/*

11 kg pakjes, kurkdroog en 2 euro per stuk.


Hoe klein zijn die pakjes wel niet? Dat kan je dan met 1 hand tillen. Wel heel makkelijk, maar ik zou er zo doorheen zijn.


Ik heb twee handen nodig hoor. Maar weeg zelf nog niet 50 kg...

Tsja wat zouden die zijn... 30x45x90 ofzo. Zoals een baaltje stro ongeveer.
Ze stapelen, dus als je een lading laat komen van hetzelfde gewicht als 25 kg baaltjes ben je er even snel doorheen natuurlijk :)

Voor in de winter gebruiken we voordroog omdat we met 300 baaltjes dan natuurlijk niet toekomen met 7 + 2 ponies en laten bijbrengen gaat niet.

Marieke1495

Berichten: 5225
Geregistreerd: 19-01-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 16:18

Ik heb hier in Friesland nu 3.50 per pak van 20 kilo betaald.
1 euro voor het persen en dan nog 2.50 aan de eigenaar van het land. Dit oude boertje heeft ook alles gemaaid, geschud enz. Heeft er erg veel plezier aan, maar zelf geen dieren meer. Erg blij met deze constructie!
Verder heb ik nog een halve hectare waar we morgen van gaan persen, dan kost het me 0.90 cent per baal van 20 kilo. :)

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 17:51

Poekkie schreef:
Ik heb twee handen nodig hoor. Maar weeg zelf nog niet 50 kg...

Tsja wat zouden die zijn... 30x45x90 ofzo. Zoals een baaltje stro ongeveer.
Ze stapelen, dus als je een lading laat komen van hetzelfde gewicht als 25 kg baaltjes ben je er even snel doorheen natuurlijk :)

Voor in de winter gebruiken we voordroog omdat we met 300 baaltjes dan natuurlijk niet toekomen met 7 + 2 ponies en laten bijbrengen gaat niet.


Oke, ben maar ietsjes meer kg. Maar met omhoog stapelen scheelt dat wel. Ik kan de zware wel goed tillen, maar de laatste 2 rijen omhoog mag mijn man doen :)

Met 20kg baaltjes doe ik wel langer, omdat ze daar langer over doen natuurlijk.

Poekkie

Berichten: 7362
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Actuele prijs hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 17:56

Misschien begrijp ik het niet goed. Maar als je een bepaalde opslagplek hebt waar zeg 100 baaltjes van 20-25 kg in gaan, dan gaan daar toch ook 200 baaltjes van 10-12 kg in en doe je uiteindelijk even lang met beide opties?