Ipsilonka schreef:Mijn pony weegt nog geen 200 kg dus ik doe maaaaaanden met een zak.
Jij zult er in principe inderdaad als je het minimum voert 100 dagen mee doen.
Maar als je een (pension)stal bent en dit voor meerdere paarden wil doen, gemiddeld paard van zo'n 550-600kg, dan tikt het toch wel aan tov andere merken waar je veel minder van voert. Ik zeg overigens niet dat TS dat een probleem zou vinden, blijkt nergens uit. Maar er zijn economisch interessantere opties, en dan ook nog opties waar ik qua inhoud meer achter sta zelf - wederom: persoonlijke mening en afweging.
Zo heb ik bijv nu een zak Florian Vi-Mi plus: 25kg voor nog geen 25 euro. Je voert minimaal 250 gram voor een paard van 500kg (ik voer iets meer dan het minimum). Maar als je dat dan vergelijkt, is Florian economisch interessanter.
Plus dat 250 gram tov 500 gram voor 500kg paard dus minder ballast qua voeren geeft (ik zou een rekensom moeten maken hoeveel je moet voeren van beide om daadwerkelijk de behoeftes aan vit/min te dekken, want dat is vaak echt wel meer dan het minimum geadviseerde, ik ben nu even uitgegaan van het minimum op ieders website).
(En florian heeft óók muesli met meer energie, en ruwvoerproducten, mocht je dat wensen. Is dus een vrij compleet én economisch interessant merk)