Welk hooinet?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DreamB

Welk hooinet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-20 16:00

Hoii, een maandje geleden is mijn verzorgpaard verhuisd en omdat we meestal niet later in de avond kunnen voeren word hij rond 6 uur gevoerd. We vinden het te lang als hij de hele nacht zonder hooi staat dus hebben een hooinet. Nu hebben we 3 weken terug een heel fijn hooinet gekocht(foto staat onderaan) alleen deze begint kapot te gaan. Weet iemand een soortgelijk hooinet met gaten van 3x3? Moet makkelijk te vullen zijn en heel sterk zijn. Paard is behoorlijk lomp

Afbeelding

Hoop dat jullie een goed net voor ons weten!

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 16:10

Ik heb een net van, ik meen, paard eerlijk. Al een paar jaar en onverwoestbaar. Omdat ik met hetzelfde probleem kamp als jij, heb ik twee netten over elkaar.....dan doet hij er aardig lang over om hem leeg te krijgen

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 16:14

Ik heb deze

https://www.natuurlijkgoed.be/nl/websho ... y=51009186

Oerstevig ding! Mijn Haf trekt en sleurt er aan, ik geef ook hooi geweekt dus het net is onderhevig aan vochtinvloeden, en het leeft hier al een paar maand :)

Die van de EJ zien er stevig uit maar ze molt die in no time :(

DreamB

Re: Welk hooinet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-20 16:25

Volgens mij hangt hier ook 1 van ej, merk inderdaad dat die niet heel stevig zijn! Ik ge me er vanavond even verder in verdiepen

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 17:04

Ik heb de Epplejeck slowfeed 105cm al ruim en jaar en hij is nog helemaal heel. Ze krijgt rond 16 uur een bomvol net die bijna niet te tillen is (1 tot 1.5 grote kruiwagen hooi). Volgende ochtend om 9 uur zit er nog. steeds hooi in.

Op de foto lijkt het kleiner zie ik.
Afbeelding

En zo is hij tegen de ochtend meestal

Afbeelding

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 17:38

DreamB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-20 18:03

Hommage: Die hebben we ook maar vinden we te lastig om te vullen

8nnemiek: die ziet er goed uit zeg!

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 18:17

Mijn eerste hooinet van shires was na een week kapot, ik heb nu een ongeknoopte extra sterke van paardeerlijk, buiten hangt ie in de regen en binnen schraapt de shet met zijn voet ertegen omdat hij het niet snel genoeg vind gaan :+ ondertussen 2 maanden uit en zien er nog perfect uit

koend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 18:19

Vo,gens mijn ondervinding is het van belang dat de mazen inelkaar geweven zijn en niet geknoopt.

Ik had al geknoopte van kerbl en na korte tijd was het kapot. Het paard neemt een stres hooi en sleurt het dan door 1 gaatje, waardoor de knopen opschuiven en er dus een groter gat ontstaat. Daarna gaat het natuurlijk snel. De verkoper zei dat hij dat nog nooit gezien had, maar het kostte toch heel wat overtuigingskracht om mijn geld terug te krijgen.

Nu heb ik netten (4 cm) die in elkaar geweven zijn en ze gaan al meer dan een jaar mee.
Iets in die stijl. Het was wel van eenander merk, maar ik vind het niet meer.
https://www.agrishop.nl/voss-farming-re ... 4-5cm.html

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 18:23

Ik heb deze netten
https://www.agrishop.nl/voss-farming-re ... 4-5cm.html
Oerdegelijk en geen 3x3 maar doordat het echt een stevig net is rekken de vakjes niet mee dus mijn ervaring is dat deze netten beter werken dan die slappe netten met 3x3gaten

Zie dat hierboven toevallig dezelfde link geplaatst is. Zijn echt top netten en simpel te vullen door het envelop model

boris_rakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 18:30

Ik zweer bij deze netten:
https://www.agradi.nl/shires-hooinet-za ... d_EALw_wcB

Knooploos en dik materiaal en de gaten rekken niet op. Gaat hier bij 7 verschillende paarden al minstens 1,5 jaar mee en nog geen enkel beetje slijtage te zien. Er gaat best wel wat in zeker als je gewoon hele plakken erin doet (plak of 4) en geen los geschud hooi. Inmiddels zijn alle paarden bij ons op stal op deze netten overgestapt.

Kaatje_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 18:34

Hjartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 19:26

boris_rakker schreef:
Ik zweer bij deze netten:
https://www.agradi.nl/shires-hooinet-za ... d_EALw_wcB

Knooploos en dik materiaal en de gaten rekken niet op. Gaat hier bij 7 verschillende paarden al minstens 1,5 jaar mee en nog geen enkel beetje slijtage te zien. Er gaat best wel wat in zeker als je gewoon hele plakken erin doet (plak of 4) en geen los geschud hooi. Inmiddels zijn alle paarden bij ons op stal op deze netten overgestapt.

Deze heb ik ook, eindelijk netten die al ruim een jaar meegaan zonder gaten of zichtbare slijtage. Echt een aanrader, ook goede prijs voor de kwaliteit. Hiervoor had ik die van de EJ, maar die was na een paar maanden niet meer zo slow-feed :')

DreamB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-20 19:31

Die van shires vind ik er inderdaad goed uit zien! Is deze ook makkelijk te vullen?

Hjartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 21:31

Het net met mazen van 4 bij 4 cm is makkelijker open te doen dan die van 2,5 bij 2,5. Die gaat wat stroever. Qua vullen vind ik ze prima te doen :j

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 00:49

Ik heb kleintjes van zeldenrust voor 1 plak, die gaan lang mee.