Welk supplement stimuleert aanmaak van botgroei?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

VValar

Welk supplement stimuleert aanmaak van botgroei?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-20 23:00

De titel zegt het al: welk supplement kan gegeven worden ter ondersteuning/stimulering van botgroei? Het gaat overigens om een paard die er niet scherper door moet worden. Heeft iemand goede ervaringen met bepaalde supplementen die hier een rol in kunnen spelen?

irmaz

Re: Welk supplement stimuleert aanmaak van botgroei?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 23:39

Vitamine D, Calcium en Magnesium?

Canon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 07:29

Ik ga voor de mijne nu net beginnen met Sillicum. Dat is goed voor de pezen, gewrichten en bot. Zou beter opneembaar zijn omdat het vloeibaar is en roept inwendige aanmaak van Glucosamine op, voor wat ik heb onderzocht. :j Die beide stoffen hebben positief effect op de botten en pezen. Glucosamine kun je ook zo toedienen in poeder of vloeibaar, maar wordt dan minder opgenomen dan vloeibaar Sillicum.

Ik ben het nog verder aan het inlezen, maar ik ga het alvast wel voeren en kijken of het helpt. :o

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 07:34

Absoluut magnesium, zit voor 98 procent in botwerk

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-20 04:59

Canon schreef:
Ik ga voor de mijne nu net beginnen met Sillicum. Dat is goed voor de pezen, gewrichten en bot. Zou beter opneembaar zijn omdat het vloeibaar is en roept inwendige aanmaak van Glucosamine op, voor wat ik heb onderzocht. :j Die beide stoffen hebben positief effect op de botten en pezen. Glucosamine kun je ook zo toedienen in poeder of vloeibaar, maar wordt dan minder opgenomen dan vloeibaar Sillicum.

Ik ben het nog verder aan het inlezen, maar ik ga het alvast wel voeren en kijken of het helpt. :o

Ben je hiermee begonnen?
https://www.heltieanimal.com/nl-nl/prod ... gLqkPD_BwE

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-20 05:01

dierenfan schreef:

Ik dacht dat magnesium vooral geschikt was voor spieren/concentratie. Helpt dit ook bij aanmaak van nieuw botweefsel?

roekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 07:19

Heb je al laten onderzoeken of hij ergens een tekort aan heeft? Mijn pony's laat ik 1x per jaar het bloed controleren. Zo geef ik niet onnodig veel geld uit aan supplementen en geef ik bij wat nodig is.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 07:31

VValar schreef:
dierenfan schreef:

Ik dacht dat magnesium vooral geschikt was voor spieren/concentratie. Helpt dit ook bij aanmaak van nieuw botweefsel?

https://www.bewegenzonderpijn.com/magnesium/

Mijn percentage klopt absoluut niet maar de functie absoluut wel

Canon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 10:30

VValar schreef:
Canon schreef:

Ben je hiermee begonnen?
https://www.heltieanimal.com/nl-nl/prod ... gLqkPD_BwE

Ja, Die hebben we nu inderdaad! :j De Welkoop bij mij in de stad had deze in het assortiment.
De tipgeefster bij mij waarschuwde alvast om niet te schrikken van de prijs, want qua dosering per dag gaat zo'n fles enorm lang mee. Toen viel de prijs ook echt wel mee.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 10:35

voor bot aanmaak is er toch meer nodig?
calcium, vitamine D, vitamine K, fosfor ,zink,koper ,silicium,vitamine B 6 en ga nog maar even door

denk dat je beter de voeding in balans kunt hebben in plaats van een eenzijdig supplement te gaan geven?

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-20 13:42

Dit gaat niet om een aanvulling op tekorten maar echt ondersteuning na chirurgische ingreep.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-20 13:43

Canon schreef:
Ja, Die hebben we nu inderdaad! :j De Welkoop bij mij in de stad had deze in het assortiment.
De tipgeefster bij mij waarschuwde alvast om niet te schrikken van de prijs, want qua dosering per dag gaat zo'n fles enorm lang mee. Toen viel de prijs ook echt wel mee.

Interessant, ga me er in verdiepen!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 13:52

MSM zwavel

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 13:58

Ik zou het aan de dierenarts vragen.. Botaanmaak is niet afhankelijk van een enkele stof en met sommige supplementen trek je de boel alleen maar uit balans.

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 14:04

Anders eens verdiepen in wat er in veulen voer zit? Daar zit genoeg in om botgroei en dergelijke te ondersteunen

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 14:11

Ik heb zelf hele goede ervaringen met NES behandeling voor het bevorderen van genezing na een botbreuk..

Canon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 15:22

Sintara schreef:
Ik zou het aan de dierenarts vragen.. Botaanmaak is niet afhankelijk van een enkele stof en met sommige supplementen trek je de boel alleen maar uit balans.

Nadat ik deze tip kreeg van een bokster heb ik het afgestemd met mijn dierenarts en die zij dat dat een fijne aanvulling was. Zelf verkopen ze soortgelijk spul, dus ik maak me niet zo'n zorgen. :o

VValar schreef:
Dit gaat niet om een aanvulling op tekorten maar echt ondersteuning na chirurgische ingreep.

Dat is bij ons dus ook het geval indd :j Aangezien ik in je opening lees ondersteuning/stimulering en niet bouwstoffen voeren denk ik dat deze het beste helpt inderdaad.

Frederik1517

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 20:33

als hij niet een tekort aan iets heeft zal de oorzak van de verminderde botgroei waarschijnlijk aan iets anders liggen. Misschien laten onderzoek door de dierenarts?

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-20 10:32

Frederik1517 schreef:
als hij niet een tekort aan iets heeft zal de oorzak van de verminderde botgroei waarschijnlijk aan iets anders liggen.

Ja aan een chirurgische ingreep.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 10:38

Lezen schijnt toch lastig te zijn :=

Ik volg even. Mijn haflinger heeft een beschadiging aan de botten van de sprong, dus kan ook wel wat ondersteuning gebruiken. Heeft overigens ook een infuus met tildren gehad. Heeft de jouwe dat ook gehad?
Magnesium geef ik sowieso al. Toen ik zelf wat gebroken had kreeg ik het advies om traumeeltabletten te nemen. Dat adviseren ze ook wel eens bij paarden wat betreft gewrichten en botten bij bijvoorbeeld trauma.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 10:43

Die van mij kreeg al magnesium.
Staat nu met een griffelbeenbreuk en DA zei dat ik dit prima kon blijven voeren ter ondersteuning van het herstel.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 10:49

VValar schreef:
Frederik1517 schreef:
als hij niet een tekort aan iets heeft zal de oorzak van de verminderde botgroei waarschijnlijk aan iets anders liggen.

Ja aan een chirurgische ingreep.

Ik zou zoiets dus overleggen met de arts die de chirurgische ingreep uitgevoerd heeft.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-20 16:46

Overleg met de DA is al lang en breed geweest. Ik vraag hier op slechts om ervaring met dit soort producten en niet naar adviezen om te overleggen met de DA ;)