Ouder paard voeren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Marengo3

Ouder paard voeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-20 22:08

Hoi

Ik heb een KWPNvan 26jaar. Hij heeft het altijd goed gedaan maar nu is hij wat aan de magere kant.

Hij staat ‘s nachts binnen en overdag op weide. Verder krijgt hij onbeperkt hooi + ‘s morgens en ‘s avonds een dikke schep gewone muesli. Verder doet hij nog heel lichte arbeid. 1 tot 2x per week rustig een half uurtje wandelen in het bos.

Nu ben ik sinds 2 weken Fibrebeet aan het bijgeven 400 gr droog (nat gevoerd). Nu wil ik graag starten met Pavo 18+.

Hoe kan ik dit het beste opbouwen in combinatie met Fibrebeet. Welke hoeveelheden ‘s morgens en ‘s avonds? Iemand ervaring?

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 22:34

Eigenlijk is dit te weinig informatie om iets zinnigs over te zeggen.
Heb je enig idee hoeveel kilo ruwvoer je paard op stal eet? De wei kun je op dit moment namelijk verwaarlozen kwa voedingstoffen dus het is vooral van belang om te weten hoeveel hooi “onbeperkt” in het geval van jouw paard betekend.

En heb je de muesli al eens gewogen?

Fibrebeet mag je gerust 2 kilo drooggewogen in 1 beurt geven, dat maakt een volle emmer van 8 liter.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 22:48

[VS] [INFO] Voeding voor het oudere paard

kijk daar ook even voor tips.

ik zou de fibrebeet 2x per dag gaan geven en je mag die best omhoog brengen naar een hele schep hoor.
en dan doe je van die 18 plus er een schep doorheen?