MissJG schreef:Ze krijgt 4 x per dag hooi. Hoeveel dat exact is weet ik niet. Voer het namelijk niet zelf. Mocht ik meer hooi willen geven komt er een aanzienlijk bedrag per maand bij. En betaal naar mijn mening nu al aardig veel. Volgens de pensionhouder is ze niet te schraal dus is het bijvoeren van hooi onzin. Ontwormen doe ik om de 3 maanden ongeveer. Afhankelijk van het mestonderzoek. Ze krijgt smorgens en savonds hooi in haar stal en overdag op het land. Beide op de grond. Vandaar dat ik haar om de maand a 2 maanden behandel met zand weg.
Ik zal de andere opties ook even bekijken. Het advies van pavo was de nature’s best.
MissJG schreef:Als ik vraag hoeveel ze krijgt is het standaard antwoord: meer dan voldoende.
Een andere stal ben ik aan het zoeken maar helaas is er momenteel niets vrij hier in de regio. En een uur enkele reis is helaas niet te doen. Van het voorjaar verwachten stallen hier in de buurt weer plekken te hebben. Dus ik zal toch iets moeten om het te overbruggen. Een hooi net heb ik gekocht. Maar die mocht ik niet in de stal hangen. Dat vinden ze namelijk gevaarlijk... ik begrijp de meningen en ik snap ook echt dat dit verre van ideaal is. Maar ik zal toch iets moeten. Ze krijgt voor droog van een rol. Ook dit al aangeboden te vervangen. Maar ook dit was helaas geen optie. Ik begrijp dat sommige van jullie nu graag commentaar geven in de trant van het is jou paard. Maar als ik ruzie ga maken omdat ik het anders wil dan hun sta ik straks met een paard zonder stal. Ik kan nu momenteel helaas niets anders dan het uitzingen tot er ergens anders een plek is voor haar.
superpony schreef:MissJG schreef:Als ik vraag hoeveel ze krijgt is het standaard antwoord: meer dan voldoende.
Een andere stal ben ik aan het zoeken maar helaas is er momenteel niets vrij hier in de regio. En een uur enkele reis is helaas niet te doen. Van het voorjaar verwachten stallen hier in de buurt weer plekken te hebben. Dus ik zal toch iets moeten om het te overbruggen. Een hooi net heb ik gekocht. Maar die mocht ik niet in de stal hangen. Dat vinden ze namelijk gevaarlijk... ik begrijp de meningen en ik snap ook echt dat dit verre van ideaal is. Maar ik zal toch iets moeten. Ze krijgt voor droog van een rol. Ook dit al aangeboden te vervangen. Maar ook dit was helaas geen optie. Ik begrijp dat sommige van jullie nu graag commentaar geven in de trant van het is jou paard. Maar als ik ruzie ga maken omdat ik het anders wil dan hun sta ik straks met een paard zonder stal. Ik kan nu momenteel helaas niets anders dan het uitzingen tot er ergens anders een plek is voor haar.
Echt blijven zoeken hoor. Dit is geen manier van doen. Ze proberen je onder de duim te krijgen.
Maar ik begrijp helaas je probleem.
Ik zou daarom de nuggets en of fibrebeet nemen. Is van pavo en makkelijk aan te komen overal. Maar alles wat wiesencobs heet of grasbrok is mooi.
Je kan het ook aanvullen met lucerne, maar je kan daar niet vele kilo's van geven, dus vandaar dat ik zou zeggen; geef een grasbrok/nugget/wiesencob en lucerne.
Waarschijnlijk wil ze meer geld voor extra ruwvoer. Dat kan je wel overwegen, omdat al die zakken bijvoeren ook geld kosten. Maar de ervaring leert helaas, dat ze dat extra dan niet geven.........
Wat je ook kan doen, is lekker aan de hand gaan grazen. Gewoon aan de wandel en kantjes laten maaien.
Thokkadisje schreef:Veel paarden zijn te vet, en te vet zijn is niet gezond. Ons beeld is vertekend en vele paarden die er 'goed uitzien' zijn eigenlijk gewoon te dik.
Een jong paard dat nog niet werkt ziet er niet zo 'vol' uit als een paard dat goed in de spieren zit. Veel mensen noemen dat schraal. Maar een jong paard wil je echt niet te dik hebben, dat is een aanslag op het lichaam.
Ik vind het opvallend dat hier meteen naar de stalhouder gewezen wordt, zonder het paard in kwestie te kennen of er überhaupt een foto van gezien te hebben. Het dier krijgt volgens de TS 4x per dag hooi, dat is 1 á 2x meer dan de gemiddelde stal.
Als het om de fjord je profiel gaat zou ik oppassen met veel krachtvoer. Zulke types doen het prima op hooi en een vitamine brokje met bietenpulp of lucerne.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 bezoekers