Titel dekt de lading niet echt, dus hier het verhaal.
Ik heb vorige week de maandelijkse zak met grasmix gehaald bij de fouragehandelaar verderop. Bij openen vind ik dat het een opvallende andere geur heeft, als een baal voordroog die net niet helemaal droog is gebleven tijdens de tijd dat het in plastic heeft gezeten. De kleur is ook wat geler dan normaal, maar natuurproduct dus dat maakt me niet zo veel uit.
Ik heb een ouder paard die gevoelig kan reageren op gekke dingen dus wil liever geen risico nemen. Stalgenoten herkennen wat ik bedoel bij ruiken, maar fouragehandelaar vindt niets spannends aan het emmertje dat ik mee heb genomen (ik wou niet onnodig de gehele open zak meenemen in de auto met risico dat het door de auto gaat). Die zegt, neem de zak van de week eens mee dan wisselen we hem om.
Omdat ik nu niets heb, heb ik vast een nieuwe zak gekocht. Die maak ik net thuis open, had ik achteraf beter daar kunnen doen, en die ruikt exact hetzelfde.
Nu koop ik al 6-7 jaar grasmix en ik kan me deze geur niet herinneren, maar ik begin nu wel te twijfelen of dat ik me aanstel, of dat we een slecht gedroogde batch te pakken hebben.
Dus, herkent iemand dit bij een recent aangekochte zak? Of voorheen?
"Een draver, is gaver"