MarliesV schreef:Alleen graszaadhooi zorgt voor tekorten. Je kan het prima voeren maar niet als enigste hooi.
Kan je de waardes niet opvragen bij de leverancier. Dat doe ik wel, bij Venhorst krijg je netjes de analyse er bij zodat je weet wat je voert.
Ons eigen hooi heb ik via Pavo laten analyseren.
Slmt9 schreef:Ik vind dit een interessant artikel over verschillen tussen verpakt en onverpakt. Heeft mijn kijk op voordroog toch veranderd:
https://www.purepaardenvoeding.nl/hooi- ... voordroog/
meiske1577 schreef:Mag ik hier ook een vraag stellen over graszaadhooi?
Ik voer nu sinds enige weken graszaadhooi uit kleine onverpakte baaltjes bij Venhorst vandaan aan mijn Shetlander. Wat me opvalt is dat hij sinds die tijd regelmatig dunne mest heeft en mestwater... omdat hij ook licht wat bevangen was in de tijd dat Ik het graszaadhooi ben gaan voeren, zocht ik daar eerst de oorzaak in. Kan het echter ook aan het hooi liggen? Hoe is jullie ervaring hiermee?
Caily schreef:meiske1577 schreef:Mag ik hier ook een vraag stellen over graszaadhooi?
Ik voer nu sinds enige weken graszaadhooi uit kleine onverpakte baaltjes bij Venhorst vandaan aan mijn Shetlander. Wat me opvalt is dat hij sinds die tijd regelmatig dunne mest heeft en mestwater... omdat hij ook licht wat bevangen was in de tijd dat Ik het graszaadhooi ben gaan voeren, zocht ik daar eerst de oorzaak in. Kan het echter ook aan het hooi liggen? Hoe is jullie ervaring hiermee?
Ik denk dat in de link die ik hierboven post het antwoord staat.
Er is nergens gesproken over gif spuiten toch? Het giftige in graszaadhooi is een schimmel, endofyt, dat werkt heel anders...
meiske1577 schreef:Mag ik hier ook een vraag stellen over graszaadhooi?
Lindsey_99 schreef:Slmt9 schreef:Ik vind dit een interessant artikel over verschillen tussen verpakt en onverpakt. Heeft mijn kijk op voordroog toch veranderd:
https://www.purepaardenvoeding.nl/hooi- ... voordroog/
Dan heb je deze zin niet gelezen: 'Neem niet alles aan wat je leest' .Dat geldt zeker voor deze pagina...
Gefermenteerd hooi voeren als alternatief voor onverpakt hooi als het niet anders kan. Onverpakt hooi, mits goed geoogst bij goed weer (na de bloei, niet te laag=zuinig gemaaid, en goed geschud) en droog opgeslagen (met hier en daar tussenruimte tussen de baaltjes voor ventilatie) is stof en schimmelvrij.
Graszaadhooi is van 1 soort hooi en te eenzijdig als hoofdvoeding. Gemengd met ander (weide) hooi kan prima.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 bezoekers