Maureen95 schreef:Hoe oud is je paard? Wanneer paarden in de overgang zitten van zomervacht naar wintervacht kan dit een intensief proces zijn.
Zoals je omschrijft klinkt het alsof hij wel genoeg voer krijgt. Misschien kan je wat extra muesli bijgeven?
HindaFree schreef:Hoeveel hooi krijgt hij? Het is einde seizoen en het gras loopt nu echt enorm terug in voedingswaarde.
Art_Ificious schreef:Krijgt dus al 2 kilo brok. Ik zou meer richting extra ruwvoer gaan... Misschien brok aanvullen met iets van Luzerne?
Teveel brok is namelijk ook echt niet gezond voor de maag.
Extra energie voeren is ook niet altijd de oplossing voor een "lui" paard. Misschien kan je iets met onderstaande link... Ex stalgenoot haar pony is ook lui. Voerde haver en andere zogenaamde energierijke voer maar hielp allemaal niet.
https://ruitergevoel.com/hoe-je-een-fle ... ts-krijgt/
IIII schreef:HindaFree schreef:Hoeveel hooi krijgt hij? Het is einde seizoen en het gras loopt nu echt enorm terug in voedingswaarde.
Ik denk dat hij ongeveer 6 a 7 kg hooi per dag krijgt.
Sky_As schreef:Hoe intensief train je, ik vind 6 dagen best veel....
IIII schreef:Maar jullie denken dus niet dat ik hem iets van muesli ofzo bij moet voeren?
MarChak schreef:Kijk eens naar Vitalbix Active+, en laat het ruwvoer testen op voedingswaarde.
Edit: vaak trainen (5-6x per week is best veel) kan averechts werken. Hoe is de training ingedeeld, 5-6x in de bak dressuren? 2-3x is genoeg, de rest verdelen over conditie (galoptraining) en ontspanning, het koppie goed houden (buitenritten).
Hannanas schreef:IIII schreef:Maar jullie denken dus niet dat ik hem iets van muesli ofzo bij moet voeren?
Zou ik niet doen. Eerder meer eiwitten en vet naast veel meer hooi.
Denk voor eiwitten en vet dus aan luzerne, fibrebeet, gemicroniseerd lijnzaad, olie, sojaschroot en dergelijke. Niet meer zetmeel.
macloud_76 schreef:Hoi allemaal,
5 tot 6 x trainen is idd veel. Maar hangt er ook vanaf hoe je traint en op welk niveau. Voer je paard wat hij verbruikt.
Mijn paard is 1.86m, loopt 4 a 5x in de week waarvan 1x les in de week van 1 uur. Hij loopt m2, met wp. Ik zorg wel dat hij variatie heeft in wat we doen..gaat zeker 1 x in de 2 weken naar het bos. Hij krijgt 3x daags hooi. In de winter 4x daags. 3 x daags brok, 3kg in totaal. Als het weer (en het land) het toe laat weidegang, 7 uur. Hij staat in een pensionstal(Bij vrienden).
Bietenpulp kreeg mijn paard eerder ook, maar dat zijn toch echt tijdelijke oplossingen( in mijn optiek). Als je zoveel traint moet je misschien meer hooi geven. Geef je hooi of kuil?Daar zit ook verschil in...