Moderators: C_arola, Dyonne, balance, Nicole288, Neonlight, Coby, Sica
crow schreef:Sinds enkele weken geef ik mijn paard silicium voor zijn artrose. Ik gaf al duivelsklauw poeder (gewoon van de kruidenwinkel) en moerasspirea, alles ook met stopweken.
Sinds ik de silicium geef loopt mijn paard opvallend soepel, hij is 20 en heeft fors kogelartrose voor.
Zijn er meer ervaringen met silicium bij artrose? Ik geef trouwens gewoon de vloeibare die je bij de goedkope drogist kan kopen. Veel goedkoper dan de paarden supplementen met silicium.
Roodvos schreef:Kraakbeen wordt maar heel langzaam weer gevormd.
Esther28 schreef:hoefijzers schreef:Ik ben eens gaan zoeken en vond deze bij de Welkoop: HELTIE horse Silicium voor €38 een liter
1 ml per 50 kilo gewicht. Je doet er dus best lang mee..
Rije schreef:Silicium in vaste vorm (zoals in diatomeeënaarde) schijnt niet opgenomen te worden. Aldus de fabrikant van de (dure!) vloeibare vorm. Kan iemand hier meer over vertellen? Is het een verkooppraatje of heeft het toch een natuurkundige basis?
superpony schreef:crow schreef:Sinds enkele weken geef ik mijn paard silicium voor zijn artrose. Ik gaf al duivelsklauw poeder (gewoon van de kruidenwinkel) en moerasspirea, alles ook met stopweken.
Sinds ik de silicium geef loopt mijn paard opvallend soepel, hij is 20 en heeft fors kogelartrose voor.
Zijn er meer ervaringen met silicium bij artrose? Ik geef trouwens gewoon de vloeibare die je bij de goedkope drogist kan kopen. Veel goedkoper dan de paarden supplementen met silicium.
Ben ook benieuwd welke je geeft en welke hoeveelheden? Staat ie nu nog 24/7 buiten? En wat voer jij nu verder?
Wil mn ene ruin graag meer ondersteunen. Hij leek op duivelsklauw positief te reageren, maar had toen wel opvallend vieze billen.
sorbetje schreef:Ik ben er deze week mee begonnen bij mijn merrie met spat, benieuwd of het zo goed werkt. Wel de paarden variant. Zit er hetzelfde in het supplement wat jij geeft?
crow schreef:Mijn paard staat overdag een uurtje of 6 in de wei in een kudde. Daarna op stal. Hij krijgt hooi, voordroogkuil en 250 gr vitalbix. Verder pluk ik soms wat rozenbottels of geef wat wilgentakken. Maar dat deed ik altijd al, nieuw is de silicium.
Gebruikers op dit forum: ChanelR, GoogleAdsense, GoogleOther, LibertyLucky, Luca1968 en 40 bezoekers