voor mijn insuline-resistente/cushing-hebbende/net bevangen geweeste Dartmoor merrie ben ik op zoek naar het perfecte voer!
Ze krijgt nu onbeperkt hooi (heel droog hooi), geen weidegang, een mini handje vitalbix, gluco balance en magnesium.
Ze beweegt bijna (ja ook ik heb soms geen zin) elke dag ongeveer 30 minuutjes en is 21 jaar. Ze is sinds kort geconstateerd met Cushing en is hiervan ook een heel klein beetje bevangen geweest.
Zoals je kan lezen zijn er heel veel dingen waar ik rekening mee moet houden qua voer van mijn pony.
Ik ben er wel al over uit dat ik geen bietenpulp (kieskeurige eter) en liever geen brok wil voeren.
De reden dat ik geen brok wil voeren, is omdat ik er toch echt in geloof dat het bindmiddel (melasse) niet nodig is en omdat het in muesli niet als bindmiddel wordt gebruikt.
Uiteraard zullen er andere bakkers zijn die hier een ander idee over hebben en ik sta absoluut open voor nieuwe ideeën of inspiratie, zolang dit op een normale manier wordt overgebracht!
Er zijn natuurlijk al heel veel topics over suikervrij voer, maar ik zoek wel een beetje voer voor een normale prijs! "normaal" is voor mij €15 -€ 20 en niet meer.
Ik hoor heel graag jullie ideeën en ervaringen!
thanks alvast! liefs