mijn jonge haflinger van 2.5 heeft niet altijd goede mest het is wat waterig enz.
hij is al ontwormd en wordt half oktober weer ontwormd. Heb tussentijd nog mest onderzoek laten doen geen wormen gevonden.
Verder is hij gewoon zich zelf en zeker niet te mager..
Ik heb hem al een zandwegkuur gegeven. En de cavalor digist kuur van 4 weken gegeven. En toch kan zijn mest wat beter.
Hij is in mei gecastreerd en heeft daarna ab kuur gehad en na 2 weken weer omdat hij dikke koker had. In juni (6-8 weken later) is hij verhuisd naar waar hij nu staat. Ons ruwvoer komt van eigen land en kan zijn dat hij daar op reageert.
nu had ik de dierenarts gebeld en de assistente aan de telefoon had het over de pavo guthealth. Als dit niet werk en/of hij ziek wordt dan weer contact opnemen met dierenarts
nu vroeg ik mij af wie heeft er hier ervaring mee? Ik heb al ingelezen hierover en vind wel fijn idee dat het ook wat langere tijd kan geven. Enige nadeel vind ik dat er dextrose in zit. Al zou er niet veel van in zitten,
kwa voer krijgt hij ruwvoer van het land (geen hele natte kuil, maar ook geen droog hooi). In de opfok kreeg hij ook last van zn darmen als ze eerst op land stonden en daarna een baal kuil in het land hadden gezet. Alleen dan nam het wel af. Nu blijft hij beetje 'kwakkelen'
En krijg hij een vitamine korrel pavo vital met 250 gram nature best.