Mijn andalusier ruin van 10 jaar oud is de laatste tijd erg sloom.. zowel aan de hand als tijdens het rijden.
Hij is momenteel ongeveer 6 maanden in Nederland en ongeveer 5 maanden in mijn bezit.
Hij was in het begin erg opgewekt e.d. werd na 5 dagen redelijk ziek, koorts, snotneus, dikke opgezette klieren. Dachten aan droes. Dat was het gelukkig niet! Wel 2 weken in quarantaine gestaan..en was daarna eigenlijk weer goed opgeknapt! De 2a3 maanden daarna vaak ziek geweest, paar keer plots koorst, vieze neus, viese ogen.. toch weer wat snot e.d. tussendoor (en nog steeds) jeuk en bulten.. we dachten aan zomer eczeem maar dat werd door biopsie en de klachten niet bevestigd. Wel een allergische reactie maar niet de klachten die perse wijzen naar staart en manen eczeem. De dierenarts is er vaak bij geweest.. meerdere bloedonderzoeken gehad waar niets uit kwam helaas.
Aangezien er medische niet te vinden is gaan we verder in het voer waar we momenteel erg zoekende in zijn. Kreeg een poos vitalbix daily complete, nu zitten we aan de fibra Premium 1.5 schep verdeeld over 2 voerbeurten met elke voerbeurt een klein handje vitalbix erbij.
Ik hoop dat jullie misschien wat meer tips hebben om mijn paard wat meer energie te geven

Wat foto's van het geld vretende monster..