Moderators: C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance, Coby, Neonlight
boris_rakker schreef:Ik voer sinds een paar maanden soyaschroot bij als eiwitbron. Zit weinig andere zaken in (hier was het vooral bedoeld voor de spieropbouw) dus je voert heel puur wat je nodig hebt aan bouwblokken. 20 euro voor 10 kilo en inderdaad 200 gram per dag voor mijn 1.55 halflinger.
Ruikt naar weinig maar hij eet het smakelijk zo los op. Je kan het verder aanvullen met andere bouwblokken die je voor jouw paarden wil voeren.
Het spul is erg zwaar waardoor je weinig opslag hebt (want zit in kleine zak).
tamary schreef:Havens heeft lucerne in brokvorm als probleem bij pony enkel in het stekelige zit.
Cowgirl schreef:Mag ik vragen waar jij die soya schroot haalt? Ik zit in dezelfde buurt als jij.
Ik vind Subli senioren priores altijd een fijn product voor de winter maanden. Daar hield ik mijn oudje (inmiddels overleden) prima mee op gewicht.
Of huismerk pulp en afgelopen winter heb ik fibre nuggets bijgevoerd.
viola schreef:Ik snap wel hoe het moet hoor geweekt voer klaarzetten en het is best mogelijk, maar ik vind het niet optimaal.
Het kauwen op zich vind ik ook een belangrijk deel van eten en zolang dat prima gaat vind ik weken niet nodig.
Laat ik het van de andere kant bekijken. Wat voor voordelen hebben de voeren die geweekt moeten worden die jullie graag zouden adviseren in mijn geval ten opzichte van de andere opties?