Ik besef mij dat dit een veel besproken onderwerp is, maar eigenlijk heb ik nooit zo bij voer stil gestaan. Paard stond op een stal kreeg gewoon het voer wat daar was en deed het prima.
Inmiddels ben ik verhuisd naar een plek waar ik alles zelf moet doen en zo dus ook het voeren. Ik ben er dus achter gekomen dat dit best nog wel lastig is.

Uiteindelijk heb ik voor mijzelf besloten dat ik mijn paard zo goed/gezond mogelijk wil voeren. Ik wil niet doorslaan van dit en dat mag niet. Maar ik vraag mij toch af wanneer spreek je nu over een laag suiker en zetmeel gehalte wanneer is het normaal en wanneer juist hoog? Het valt mij op dat op sites word gesproken over suikerarm voer en hier op bokt lees je dan dat dat voer juist wel veel suikers bevat.
Al met al ben ik dus de draad een beetje kwijt geraakt want wanneer doe je het nu goed? En wanneer bevat een bepaald soort voer echt te veel suikers en zetmeel?
Mijn paard krijg op dit moment 1.5 kilo Voermeesters Sereen en een halve schep Voermeesters vezels & kruiden per dag.
Sereen: 8.2% suikers & 20.3% zetmeel
Vezels & kruiden: 3.5% suikers & 17.8% zetmeel
Even een edit: paard loopt 3 keer per week ritten tussen de 30 a 40 km.