Coolstance copra

Moderators: Coby, Nicole288, Dyonne, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Muze

Coolstance copra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-20 10:48

Wie voert hier coolstance copra?
Wordt het goed gegeten? Maak je er een papje van?
Hoeveel gemiddeld geef je er van als extra voor eiwit en vet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 20:10

Lees even mee, overweeg het ook

Sintara

Re: Coolstance copra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 20:14

Mij lijkt het dus niet zo geweldig. In kokos zitten veel verzadigde vetzuren, wat voor mensen al niet aangeraden wordt in hogere mate. Vindt het niet zo passen bij een paard...

<3 Mel, mijn stoere OTTB
Semi boomloos zadel te koop aangeboden: https://www.bokt.nl/markt/ad/519701/trekker-aussie-boomloos-zadel

Kaatje_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 20:46

Ik voer het altijd geweekt, omdat het nog uitzet. Hoeveelheid is een beetje op gevoel, er staat op de zak ook wel een richtlijn.

Mijn oude paard doet het erg goed mee en de jongere krijgt het bij voor wat eiwitten.

Heb ijslanders en vind het voor hen ook fijn dat het geen invloed heeft op de bloedsuikerspiegel

Groetjes Karen, Funi, Blíðfari en Sigþór

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 20:54

Al jaren. Hier in de winter eens per week of per twee weken een portie. Flinke hand vol, heet water erover, laten weken en voeren.

Onze vorige paarden vonden het lekker, het huidige stel keek ons de eerste keren aan: kun je dat eten????
Maar ze hebben het leren waarderen en nu gaat het er vlotjes in.

kennis is ééndimensionaal, kunde is tweedimensionaal, inzicht is driedimensionaal, ervaring is vierdimensionaal.....
Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 20:57

Er staat 1 tot 3 kg per dag dan zou je dus in 10 dagen door zo’n zak van 36 euro heen zijn, dat vind ik nogal wat.
Zien jullie verschil in bespiering bij je sportpaard?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 20:58

Sammiex2000 schreef:
Er staat 1 tot 3 kg per dag dan zou je dus in 10 dagen door zo’n zak van 36 euro heen zijn, dat vind ik nogal wat.

Van voer krijgt een paard geen spieren, die zul je eraan moeten rijden!

Ik schat in dat wij ze 200 a 300gr per keer geven. Stukje extra ondersteuning en we merken dat ze een beetje afwisseling toch wel waarderen, naast hun normale voer en de luzerne.
https://equiculinair.nl/winkel/default- ... opra-20kg/

kennis is ééndimensionaal, kunde is tweedimensionaal, inzicht is driedimensionaal, ervaring is vierdimensionaal.....
Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 21:09

Ik heb het gegeven aan mijn paard, hij vond het echt niet te nassen. Reageerde ook erg heftig op het hoge percentage eiwitten. Dus na opbouwen ook meteen weer mee gestopt. Vind het zelf ook naar vegetarische rookworst ruiken. Niet lekker :=

Weet niet met welk doel je het gaat geven, maar mijn magere paard is erg opgeknapt van fibrebeet en equifyt zupa. En uiteraard onbeperkt hooi ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 22:43

ikke schreef:
Sammiex2000 schreef:

Van voer krijgt een paard geen spieren, die zul je eraan moeten rijden!

Ik schat in dat wij ze 200 a 300gr per keer geven. Stukje extra ondersteuning en we merken dat ze een beetje afwisseling toch wel waarderen, naast hun normale voer en de luzerne.
https://equiculinair.nl/winkel/default- ... opra-20kg/

Ja maar als je paar de eiwitten niet goed kan opnemen kun je trainen wat je wilt

Kaatje_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 21:07

Geef het hier ook voor erbij, dus een bekertje ofzo, beetje op gevoel

Groetjes Karen, Funi, Blíðfari en Sigþór

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-20 12:07

Is hier iemand die mij een handje zou willen opsturen ?( verzendkosten voor mij.)

SuusEquus massages voor paarden
Volg me op insta en Facebook

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 12:18

Ik voor het nu ruim een half jaar en het is voor mijn paard echt de beste eiwitbron tot nu toe. Hij krijgt dagelijks een kwart voorschep, ik meng het met water, bietenpulp en gemicroniseerd lijnzaad. Daarnaast krijgt hij nog ander voer op andere voermomenten, maar dit heeft zeker een meerwaarde voor hem.

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 12:43

Ik voer het ook in de winter. Had het idee dat het vorig jaar wel wat deed. Ik moet t wel mengen met de nutrimash, anders bedankt ze er voor. Ookn andere paarden zien van opknappen. Ik ga toevallig binnenkort weer beginnen met de coolstance copra.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 12:54

@Muze, Bij purepaardenvoeding en rwdh hebben ze soms staaltjes. Je kan ze eventueel even bellen/mailen of ze niet nog eentje hebben liggen.

Hier zelf nog een staaltje liggen om eens te proberen.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie