superpony schreef:Zonder foto's en filmpjes echt niet te zeggen via internet.
Mijn ene ruin heeft dat een keer kort gehad. Toen de teen extra laten afrollen en was het weg. Deed zijn teen altijd al afrollen vanwege hb, maar wilde niet te kort gaan vanwege gevoelige zolen. In overleg met de veearts wat aangepast en dat hielp goed.
Maar het kunnen ook andere dingen zijn, dus daarvoor moet je echt alles weten. Hoeveel vrije beweging krijgt ie nu? Op welke achtergrond? Hoe lang al? Wat train je, hoeveel, hoelang? 24 op 24 op een postzegel of grote wei/paddock?
Hoe oud is je paard?
Echte gewrichtsproblemen kunnen al ontstaan door verkeerd voeren en houden van de merrie bijvoorbeeld.
Maar goed, het is gewoon niet te zeggen via internet. Daarvoor heb je veeartsen en hoefsmeden.
Ik kocht hem waar hij constant op stal stond. Daar is hij 2 jaar geweest. Toen nam ik hem over en zette hem dagelijks een paar uurtjes buiten. Nadien verhuisden we hem naar een plaats waar ze een hele voor of namiddag buiten konden en tot slot zijn we nu in de derde fase en staat hij 24/24 buiten. Dit is nu intussen al 6 maanden.
Hij wordt 5x/week 1u gereden en is 12jaar. We trainen dressuur en jumping.