alternatief vitalbix

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
criollo_yess

Berichten: 1074
Geregistreerd: 11-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 17:33

Even een update. Nav dit topic ben ik een aantal maanden geleden geswitcht van voer. Ik gaf Vitalbix, maar mijn shetten waren niet vooruit te branden. In dit topic bleken er meer mensen te zijn die Vitalbix voeren en trage paarden hebben. Dus ik overgestapt op Metazoa. Bij mijn shetten merk ik duidelijk meer werklust, dat is fijn. Alleen 1 van mijn paarden is sinds enige tijd heel erg ril. Het is altijd al een sensibele geweest, maar nu is het veel erger geworden. Dus ik overweeg om hem weer terug te zetten op de Vitalbix.

Daihyo

Berichten: 88048
Geregistreerd: 01-06-01

Re: alternatief vitalbix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 17:37

De mijne werd ook ril op Metazoa. Ik voer al een paar jaar naar tevredenheid Marstall Force. Misschien is dat nog een optie?

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: alternatief vitalbix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 17:42

Er zijn echt zoveel verschillende vitamine brokjes. Ik voer zelf Pure Feed balancer sinds kort en merkvoor het eerst in jaren verschil aan m'n pony. Positief in dit geval. Maar is wel dure brok. Er is ook een topic over alle vitamine brokjes.

kiki1976

Berichten: 16857
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: alternatief vitalbix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 17:47

Hier jaren op metazoa gestaan en opeens werd ze enorm ril terwijl ze juist de rust zelve was.
Vitalbix at ze bar slecht, 0 energie en giga mok (in de jaren ervoor nooit gehad en na het stoppen ook niet meer
Nu al weer een jaar of 2 op de Pavo Vital en echt top. Energie voldoende, niet ril, eet het graag en geen mok

Timmie06
Berichten: 568
Geregistreerd: 16-11-14

Re: alternatief vitalbix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 21:55

Iemand hier ervaring met een paard wat pittig reageert op de vitalbix? Zou dat kunnen? Mijn zeer relaxte paard is behoorlijk pittig geworden sinds dit voer?

ikkeniet

Berichten: 1261
Geregistreerd: 17-09-11
Woonplaats: gehucht in Noord Holland

Re: alternatief vitalbix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 10:14

Jaren geleden ben ik Hamko voer tegen gekomen.
Was helaas alleen in het zuiden te krijgen of kopen per pallet.
En zoveel kan ik niet opslaan. Metazoa en vitalbix was ik niet gelukkig mee.
Tegenwoordig heet het Jordans horsefood en wordt het heel goed gedistribueerd.
Paard is na 3/4 jaar eindelijk van de mok af, glimt zelfs in zijn wintervacht als een zonnetje.