Naar aanleiding van mijn eigen gedachte om te wisselen van hoefsmid, vroeg ik me af wanneer mensen nu de keuze maken om van smid te wisselen.
Ik merk dat mijn paard sinds zijn peesblessure wat moeilijker zijn aangedane been omhoog doet voor de smid. De smid doet dit ook op een vrij (voor mij uitziende) pijnlijke manier. Het gaat bij mijn paard om rechtsachter. De hoefsmid weet dit, en toch tilt hij het been bij het knippen niet recht naar achteren maar een soort schuin, waardoor er naar mijn idee enorm veel druk op de bovenste spieren komt te staan bij mijn paard.(ter verduidelijking onderin foto's van wat ik bedoel)
De hoefsmid stelde de laatste keer dat hij kwam wel klachten in de rug vast, en toen de osteopaat hiervoor kwam had hij daar inderdaad gelijk in. De osteopaat zei echter dat dit kan komen door de manier waarop mijn paard gekapt word. Mijn paard rent echt weg wanneer zijn achterbe(n)(en) gekapt moeten worden. Het is gewoon een gevoelige plek, en toen hij de blessure net had (toen had ik dezelfde smid) deed mijn paard dit niet. Ik ben (door dit een paar keer gezien te hebben) gaan twijfelen of dit voor mijn paard wel de juiste hoefsmid is. Maar ik wil dit eerst delen / advies vragen aan hoe anderen hier tegenaan kijken voordat ik een beslissing maak.
https://www.paard-in-lymfeland.nl/wp-co ... 223-kl.jpg
Naar mijn idee de normale manier
De manier waarop de hoefsmid het been pakt en dan schuin opzij trekt..