Zandeten stoppen, wie heeft de gouden tip...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kimmie25501

Berichten: 7566
Geregistreerd: 19-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 22:10

dushishoeve schreef:
Zeewier bijgeven. Mijn paard hield direct op na het geven hiervan. Gewoon zeewier van de paardendrogist. Niet duur en werkt prima!


Ja dit idd! Ik lees dat je probleem al opgelost is, maar misschien voor anderen of als je toch nog problemen hebt. Volgens mijn dierenarts wijst zand eten toch vaak op een tekort aan mineralen of vitaminen. In zeewier zit eigenlijk meer dan in een vitaminebrok geloof ik (maar ik weet eerlijk gezegd het fijne er niet van). Het werkte iig als een tierelier bij mijn paard!

pluisje88

Berichten: 8084
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Zandeten stoppen, wie heeft de gouden tip...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 22:27

Ik heb inderdaad ook gehoord dat zeewier helpt. Mijn paard doet het ook zo nu en dan. Alleen zeewier blieft mevrouw absoluut niet. Krijg het er met geen mogelijkheid in

Kimmie25501

Berichten: 7566
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Zandeten stoppen, wie heeft de gouden tip...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 08:20

Hmm dat is naar. Die van mij at het eerst ook niet, maar nu gaat het er wel in. Met wat geef je het? Ik nu met muesli en een worteltje en dat helpt

Chesss
Berichten: 1359
Geregistreerd: 25-10-12

Re: Zandeten stoppen, wie heeft de gouden tip...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 08:57

Ik geef silicium van silicahorse maar je hebt vele vormen werkt voor die van mij heel goed en is ook goed voor hoeven en pezen

celticpony

Berichten: 1771
Geregistreerd: 06-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 11:34

wat fijn, je hebt je antwoord al gevonden! kun je het niet met de voeding oplossen (supplementen, kwaliteit hooi, mineralen en vitaminen), dan met gedrag (slow-feeders, meerdere voedingsplekken, speelmateriaal) en andersals laatste idd wat drastischer de omstandigheden aanpassen (paddock veranderen ondergrond, verhuizen). laatste gelukkig dus nu niet nodig.

pluisje88

Berichten: 8084
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 12:39

Kimmie25501 schreef:
Hmm dat is naar. Die van mij at het eerst ook niet, maar nu gaat het er wel in. Met wat geef je het? Ik nu met muesli en een worteltje en dat helpt

Vanalles al geprobeerd. Gewoon door de muesli, door de slobber ed. Nu gooi ik het maar gewoon los in de voerbak. Dan komen er elke keer de brok en muesli bovenop en Dan is het na een paar dagen wel weg uiteindelijk. Snap het wel dat ze het niet lekker vindt want het stinkt echt walgelijk. Het is ook super fijn qua structuur. Heb gewoon een zakje van de paardendrogist. Later nog wat besteld (toen ik niet wist dat ze het niet wou eten) en dat is wel iets grover qua structuur. Nog niet open gemaakt of dat ook zo stinkt. Misschien moet ik deze twee zakken door elkaar mengen bedenk ik me net

Kimmie25501

Berichten: 7566
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Zandeten stoppen, wie heeft de gouden tip...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 12:44

Huh gek dat dat zo stinkt bij jou! Toevallig vandaag even geroken aan mijn bakje van de EJ en dat ruikt heel lichtjes naar zeewier, maar het stinkt zeker niet

pluisje88

Berichten: 8084
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 13:41

Kimmie25501 schreef:
Huh gek dat dat zo stinkt bij jou! Toevallig vandaag even geroken aan mijn bakje van de EJ en dat ruikt heel lichtjes naar zeewier, maar het stinkt zeker niet


Het stinkt naar kapot zeewater Waar vieze groene drap in drijft -O-

Kimmie25501

Berichten: 7566
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Zandeten stoppen, wie heeft de gouden tip...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 13:59

Weet je dan zeker dat het nog goed is? Heb je misschien een foto van de structuur?

Kaitlyn

Berichten: 9728
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Re: Zandeten stoppen, wie heeft de gouden tip...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 18:10

Ik heb ook tijden zeewier van de paardendrogist bijgevoerd, maar dat stonk echt niet...

pluisje88

Berichten: 8084
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Zandeten stoppen, wie heeft de gouden tip...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 18:42

Hij stonk al toen ik hem open maakte. Had het nog nooit eerder gevoerd dus dacht dat het zo hoorde. Het lijkt een beetje op groene zandkorrels

Kimmie25501

Berichten: 7566
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Zandeten stoppen, wie heeft de gouden tip...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 18:45

Stinken is niet echt de bedoeling. Ik zou je andere zak even bekijken!