Wat kan dit zijn?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ababe

Wat kan dit zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-20 23:18

Hi!

Ik ben even benieuwd naar jullie mening. Mijn paard stond vanavond met een vreemde verwonding op stal waarvan ik echt geen idee heb waar het vandaan komt. Ik ben even benieuwd of jullie ideeën hebben? Ik wil vooral voorkomen dat het weer gebeurt maar ik heb echt niks kunnen vinden. Zelf vind ik het nog het meest op een beet van een dier lijken... Maar dan weer niet van een paard..

Ik twijfel nog even of ik morgenochtend de dierenarts ga bellen omdat het wel heel gevoelig lijkt. Ik mag altijd overal aanzitten, ze geeft nooit een gil. Maar ze lijkt nu wel kopschuw als ik er alleen al naar wijs. Het lijkt erop alsof er iets dwars door de neus is gegaan? Maar echt goed onderzoeken laat ze niet toe.

Iemand hier nog een idee wat dit veroorzaakt kan hebben? Ik heb niets scherps in stal of op de wei. Ook geen prikkeldraad o.i.d. Ze staat niet met paarden met ijzers en heeft geen halster om buiten/in stal.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Re: Wat kan dit zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 23:19

Rattenbeet?

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 23:21

Lopen er honden langs de wei? Het ziet eruit alsof een hond een hapje neus heeft willen nemen.

Ik zou het even 1 keertje goed schoonmaken met betadine en verder hooguit wat uierzalf. In de neus lopen veel zenuwen, vandaar dat het wat gevoeliger is. DA is niet nodig. Tenminste, zoals het er nu uitziet. Als het slechter wordt natuurlijk wel.

Is het echt dwars door, of bvb is de huid geplooid bij het bijten?
Laatst bijgewerkt door Utixo op 09-12-20 23:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Iilssx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 23:21

Misschien raar idee hoor, maar hebben jullie ook eekhoorns in de buurt?

Ababe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-20 23:25

Oeh een rattenbeet heb ik nog niet aan gedacht. Ik dacht inderdaad ook aan een hond. Er lopen en mogen geen honden in de wei maar er kan er wellicht ongezien eentje verdwaald zijn geweest vandaag. Ik heb met wat water geprobeerd het schoon te maken en honingzalf erop gedept voor zover dat mogelijk was :') . Het lijkt dwars door maar ik weet het niet helemaal zeker

Hahaha ik las eenhoorns :+ . She’s my unicorn <3 . Nee zonder gein, zou goed kunnen want we zitten vrij dicht bij het bos.

TessebesJarig

Re: Wat kan dit zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 23:32

Dit is zo'n zachte huid, daar kan een dierenarts waarschijnlijk niks mee. Voor hechten is het sowieso te laat. Even goed in de gaten houden of het niet gaat infecteren.