Equifirst booster mix ervaringen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maddy_Paola

Berichten: 1330
Geregistreerd: 19-04-17

Equifirst booster mix ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-20 16:09

Heeft iemand ervaring met dit product? Kan er vrij weinig reviews over vinden en ben op zoek naar een muesli laag in suiker en zetmeel maar hoger in eiwit, ben een maand geleden verhuisd en overgegaan op onbeperkt arm hooi dmv slowfeeders ipv aantal keer op een dag toch wat rijker hooi, omdat ze nu 24/7 buiten staat ga ik niet elke dag en wil ik dus niet iets wat ik moet weken. Ze krijgt nu dagelijks een halve schep equifirst healthy fibre mix en daarbij een vitaminekorrel, afhankelijk van welke ze wil maar zie toch dat ze beetje terugvalt in bespiering, ze wordt wel snel dik en wordt qua vetjes nu ook niet echt magerder maar de bespiering zie ik inzakken. Luzerne zie ik ook wel voorbijkomen maar heb liever 1 volwaardig product aangezien de zadelkamer al vol genoeg staat met tonnen 8)7

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 07:38

Het is toch niet compleet/ volwaardig als product? Of bedoel je compleet náást je vitaminekorrel?
Het is meer bedoeld als ondersteuning voor spieren dan als volwaardige muesli.
"Booster Mix is een mengeling van Linamix® , sojavlokken en brandnetelkorrels. Deze Top-Feeding is een uitgekiend voedingssupplement dat het paard in staat stelt om snel te herstellen en zijn spieren te ontwikkelen. Het wordt gegeven samen met het voeder of idealiter vlak na (30 min) de arbeid. Dit niet-heetmakende voer is de natuurlijke oplossing voor een goede spierontwikkeling van het sportpaard."

Ik heb het zelf niet gevoerd, wel naar gekeken, maar uiteindelijk geef ik nu toch gewoon een ruwvoerproduct met wat soja en luzerne voor de eiwitten naast haar gewone brok/muesli. Vooral vanwege de verkrijgbaarheid ook, maar ook wel omdat ik een ruwvoerproduct ook los kan geven als 'extraatje' wanneer ik dat wil zonder teveel energie te voeren - Dit product zit namelijk echt wel hoog in de energie met een ewpa van 1,11 en een advies van toch zo'n 750-1000 gram voor een paard van 500kg.

BrittOllie

Berichten: 2286
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 08:14

Ik geef het product na het rijden :) ben er tevreden over. Maar is dus een aanvulling op zijn basis rantsoen (Equifirst sport plus cube en omega mix), hij krijgt het alleen als hij ook daadwerkelijk getraind heeft. Voor spierherstel.
Afhankelijk van hoe intensief de training was krijgt hij halve tot hele schep. Mijn paard is 1.75m.

Ik weet niet hoe intensief je traint, maar als je dat niet echt doet zou je paard genoeg aan de eiwitten uit hooi moeten hebben en zou een eiwitrijke voersoort gevaarlijk kunnen zijn (als er meer in dan uit gaat).

Waarom verhoog je de hoeveelheid fibre mix niet? Of een broksoort ernaast?

Maddy_Paola

Berichten: 1330
Geregistreerd: 19-04-17

Re: Equifirst booster mix ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-20 08:36

Bedoel inderdaad volledig naast de vitaminebrok.

Dat het een paard is van 23 kan meespelen in het meer eiwitten nodig hebben denk ik zo. Voer liever niet nog meer healthy fibre mix omdat ze nu iets meer dan een halve schep krijgt en er maar 1 voerbeurt per dag is, bovendien maakt t qua energie niet uit of ik overstap of meer daarvan ga voeren.

Verkrijgbaarheid is hier geen probleem, andere brok voor erbij die laag in suiker en zetmeel is maar hoog in eiwit is waarschijnlijk moeilijker :x

BrittOllie

Berichten: 2286
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 11:45

Ik denk dat de boostermix vooral geschikt is voor spierherstel na trainingen, en niet voor spieropbouw zonder training. :o

Gezien de leeftijd van het paard zou ik dan eerder denken aan iets van luzerne brok/grasbrok. Daar hoef je ook maar kleine porties van te geven.

Maddy_Paola

Berichten: 1330
Geregistreerd: 19-04-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-20 13:22

BrittOllie schreef:
Ik denk dat de boostermix vooral geschikt is voor spierherstel na trainingen, en niet voor spieropbouw zonder training. :o

Gezien de leeftijd van het paard zou ik dan eerder denken aan iets van luzerne brok/grasbrok. Daar hoef je ook maar kleine porties van te geven.


Wie zegt dat ik niet train? Lekkere aanname weer, geef alleen aan met de leeftijd van dat spieren moeilijker zijn om op peil te houden >;)

BrittOllie

Berichten: 2286
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 16:05

Niet zo gepikeerd, natuurlijk kun je nog trainen met een 23 jarig paard, maar ik denk niet dat je dan nog dusdanig zwaar traint om zo’n topping nodig te hebben bovenop je basisrantsoen.
En in je OP vroeg je om één volwaardig product voor je probleem.

Kijk naar de mogelijkheden in de basis. Equifirst heeft ook andere brok en muesli soorten die wat hoger in eiwit zijn. (Elk merk wel)
Bijv. Pavo energy Control, Horsefood EQ gist brok of Equifirst sport plus cube. Zijn allemaal broksoorten die voor meer spieropbouw zorgen en voldoende energie geven, zonder aan te zetten.
Je hebt ook specifiek voer voor oudere paarden, zoals pavo 18 plus. ;)

Succes met je keuze !