Moderators: C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance, Coby, Neonlight
HorseTimeXL schreef:Bedankt voor de reacties. Gelukkig ziet de staleigenaresse ook dat het vooral door z'n hormonen komt en niet door hem zelf. Dit jaar kan het helaas nog niet dat er echt een weiland tussen kan. denk wel dat dat enorm zou schelen. Volgende zomer komt er een weiland bij en dan is het wel een optie.
@Ikke dat wist ik niet! Ik kan met hem aan de hand prima langs een hengstige merrie stappen. dan vind hij het (gelukkig) allemaal prima en gaat hij absoluut niet showen of wat dan ook. misschien is het voor hem een kwestie an wennen? de merrie die in de paddock er naast staat was laatst weer hengstig en daar reageerde hij amper op. Daar zat tussende paddocks wel een halve meter tussen weet niet of dat het wat scheelt.
Gisteren stond hij helemaal te kijken naar de betreffende merrie 2 paddocks verderop. Hij had het zwaar te pakken
ellepel schreef:ik zou die merrie dan ook aan de monnikspeper zetten want het is ook niet normaal dat ze hem steeds op zoekt hoor
alle vingers wijzen altijd naar de ruinen, maar merries kunnen zich soms ook echt belachelijk opdringerig gedragen.
zou dus zeker even overleggen
ellepel schreef:meen je
bij mij kreeg echt altijd mijn ruin de schuld.
die heb ik zelfs nog laten testen, want iedereen riep dat is een klophengst.
was hij niet, en dat wist ik ook wel ...maar het was soms wel vervelend
nine1987 schreef:Weet je 100% zeker dat hij geen klophengst is?
ikke schreef:HorseTimeXL schreef:Bedankt voor de reacties. Gelukkig ziet de staleigenaresse ook dat het vooral door z'n hormonen komt en niet door hem zelf. Dit jaar kan het helaas nog niet dat er echt een weiland tussen kan. denk wel dat dat enorm zou schelen. Volgende zomer komt er een weiland bij en dan is het wel een optie.
@Ikke dat wist ik niet! Ik kan met hem aan de hand prima langs een hengstige merrie stappen. dan vind hij het (gelukkig) allemaal prima en gaat hij absoluut niet showen of wat dan ook. misschien is het voor hem een kwestie an wennen? de merrie die in de paddock er naast staat was laatst weer hengstig en daar reageerde hij amper op. Daar zat tussende paddocks wel een halve meter tussen weet niet of dat het wat scheelt.
Gisteren stond hij helemaal te kijken naar de betreffende merrie 2 paddocks verderop. Hij had het zwaar te pakken
Tja, sommige paarden hebben een voorkeur.
Op onze stal staat een Welsh Cob die dekt. Maar hij dekte alleen een bepaalde merrie. Als ze samen stonden, dekte hij haar en zij liet dat ook altijd toe. Ze waren voorzichtig met elkaar dus nooit een punt geweest. De andere merries doet hij niks mee.
Die hormonen zijn trouwens gewoon van hemzelf maar een verandering van omgeving kan allerlei processen triggeren. Ben daar alert op maar de kans is groot dat het na een maand (of twee, hooguit) over is en hij weer z'n gewone zelf is.
Mocht hij echt blijven hangen aan die ene merrie dan kun je nog overwegen om ze samen te zetten en kijken of dat veilig is.
Marije112 schreef:'t Zijn net mensen
Gebruikers op dit forum: _RobinA_, AlberdinaT, ComscoreBot, GoogleAdsense, Googlebot, jilinda, lillylover, Ubermetrics en 27 bezoekers