Voeding 3 jarige new forest

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

IIII

Voeding 3 jarige new forest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-20 11:44

Hallo allemaal,

Ik heb laast een 3 jarige new forest pony gekocht maar ik weet niet zo goed wat ik hem allemaal het beste kan voeren.
De pony is 1.38 groot nu maar is wat smal de vorige eigenaar zei dat hij wat is ingevallen nadat hij gecastereerd is (dat was ongeveer 3 weken geleden).
Hij staat nu de hele dag op de wei en 's avonds komt hij op stal en krijgt hij hooi en een halve schep sportbrok.
Hij loopt nu alleen om de dag een beetje aan de longe maar hoeft voor de rest nog niks te doen.

nessinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 13:49

Ik zou er nog niet te veel krachtvoer in pompen, eerder een vitaminebrokje en luzerne, zeker zolang je nog niet serieus met hem aan het werk bent, naast natuurlijk goed en voldoende ruwvoer.
Veel plezier met je jonkie!

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 14:03

Onze 5 jarige NF pony loopt 4 dagen, soms 5 dagen in de week, staat hele dagen op de wei, met onbeperkt hooi. 's ochtend en 's avonds krijgt hij een handje brok en hij krijgt vitaminebrok. Meer heeft hij niet nodig. Als hij wat ingevallen is zou ik hem meer hooi geven als er bijv op de wei niet voldoende gras staat. Heeft hij op stal onbeperkt hooi?

IIII

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-20 15:06

Koekie73 schreef:
Onze 5 jarige NF pony loopt 4 dagen, soms 5 dagen in de week, staat hele dagen op de wei, met onbeperkt hooi. 's ochtend en 's avonds krijgt hij een handje brok en hij krijgt vitaminebrok. Meer heeft hij niet nodig. Als hij wat ingevallen is zou ik hem meer hooi geven als er bijv op de wei niet voldoende gras staat. Heeft hij op stal onbeperkt hooi?

We zijn een oplossing aan het zoeken voor op stal want als ik te veel hooi en de stal leg sleept hij het de hele stal door. Ik ga het vanavond proberen met een hooinet zodat ik meer kan geven en zodat hij er lang mee vooruit kan. Maar het is wel de bedoeling dat hij onbeperkt hooi heeft

Tessebes

Re: Voeding 3 jarige new forest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 15:40

Misschien heeft hij wat meer eiwit nodig voor een paard in de groei. Ik geef mijn jonkie sinds een paar weken balancer pro plus van Je paard gezond en fit en dat lijkt al wel iets te doen voor de bovenlijn, die teruggevallen was.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 15:54

is de pony wel goed ontwormd?
zou daar ook naar kijken.
en verder inderdaad een hooinet zodat hij minder knoeit.
eventueel nog het gebit laten nakijken

IIII

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-20 20:44

ellepel schreef:
is de pony wel goed ontwormd?
zou daar ook naar kijken.
en verder inderdaad een hooinet zodat hij minder knoeit.
eventueel nog het gebit laten nakijken

De pony is een maand geleden nog ontwormd. Tandarts willen we sowieso binnenkort nog laten komen