Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Pandora2 schreef:De slobber zal de dunne mest nog meer in de hand werken, dus die kan je beter een paar maanden achterwege laten![]()
Langzaam en beperkt introduceren, niet gelijk 24/7 op het gras laten staan als de groei erin zit zal al veel helpen.
De periode dat hij niet op gras staat zal hij dan wel hooi eten.
neetoch schreef:Woon je in NL ts? Ik merk het hier namelijk ook, zodra ze weer op het gras mogen al is het bij mij in eerste instantie maar hooguit een paar uurtjes, 1 gelijk aan de dunne en de ander veel mestwater. Bij mij werkt het geven van seniores priores wel in samenwerking met hooi idd. En laat nu seniores ook juist een ruwvoervervanger zijn en voor het oudere paard, lijkt mij dat je 2 vliegen in 1 klap slaat daarmee. De laatste keer dat niets meer leek te helpen, heeft trouwens de kuur vlozaad tegen zand het opgelost. Ook misschien iets om te overwegen.
Marie111 schreef:Je kunt ook Darmbalans van Ecostyle geven. Daar hebben wij goede ervaring mee.
Wat voor bix geef je? Zit daar veel graan in? Dat schijnt niet zo goed te zijn voor de darmen van paarden.
Chuckydraver schreef:Marie111 schreef:Je kunt ook Darmbalans van Ecostyle geven. Daar hebben wij goede ervaring mee.
Wat voor bix geef je? Zit daar veel graan in? Dat schijnt niet zo goed te zijn voor de darmen van paarden.
Hij krijgt momenteel de basisbrok van subli. Ik zat inderdaad ook eigenlijk te denken aan de darmbalans idd