Ik kan aan een mooie partij ingepakt roggestro komen. Het is daardoor mooi stofvrij. Het perceel waar het vanaf komt is ook vrij van gif, mest of andere rare dingen.
Ik voer altijd tarwestro naast het hooi, dat gaat al jaren goed maar is erg grof en geeft veel afval.
Wie weet of ik winterrogge kan bijvoeren? Het is overigens 2 weken geleden ingepakt.
Ook met ingepakt stro 6 weken laten liggen. Hoe lekker ze het vinden is uitproberen. Roggebrood mag gevoerd worden, dus rogge op zich is veilig te voeren.
abcxx
Geplaatst: 06-06-20 19:57
Volgens mij wordt roggestro niet goed gegeten. Heb zelf een keer een paar pakken geprobeerd, maar dat werd hier slecht gegeten. Had de verkoper ook al gezegd toen ik het kocht. Terwijl tarwestro wel goed wordt gegeten.
Maar is het roggestro of is het de hele roggeplant? Als het 2 weken geleden is ingepakt, is het dan geen gps (gehele plant silage?) Dat is dacht ik vooral geschikt voor melkvee, zou dat nooit aan mijn paarden voeren. Maar misschien is het wel gewoon stro - ik weet ook niet wat je zoekt? Roggestro wordt hier slecht gegeten. Daarom strooi ik er de stallen ook mee .