Het zoveelste 'welk voer' topic.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DreamGuide

Het zoveelste 'welk voer' topic.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-20 10:50

Maar ik zie door de bomen het bos niet meer, dus ik vraag bokt om hun inzichten.
Alle tips en adviezen m.b.t. voer zijn van harte welkom.

Situatie is als volgt:

- Paardlief staat behoorlijk intensief in het werk (Z+ Dressuur, Springen, crossen en lekker lange buitenritten). Uiteraard met voldoende vrije dagen tussendoor.

- Paard staat overdag buiten met vriendjes op (kort) gras, en 's nachts op stal.

- krijgt onbeperkt goed kwaliteit hooi.

- qua krachtvoer momenteel 3x per dag: 1/4 schep geplette witte haver, gemengd met Hartog Luzerne, uitgebalanceerd met Pavo vital voor vitaminen & mineralen. En een wortel, voor het lekker. :p

- paard is nu op goed gewicht, maar hoeft zeker niet dikker.

Paard is wat flegmatiek van aard, heeft gewoon niet veel 'go' van zichzelf. Ik had gehoopt dit wat te verbeteren met voer, en heb daarom al van alles geprobeerd, maar het maakt totaal geen verschil.
Ik rij momenteel constant naar verschillende leveranciers voor al mijn soorten voer, en het levert vooral veel gedoe op zonder het resultaat waar ik op had gehoopt.

Uiteraard is ze medisch helemaal onderzocht, incl uitgebreid bloedonderzoek, maar de waardes waren perfect. Zit ook altijd goed in de bespiering ongeacht wat ik voer en glimt als een spiegel.

Wat zoek ik?

Bij voorkeur een complete muesli, die voor haar smakelijk is (ze is geen moeilijke eter gelukkig), en waar alle stoffen uitgebalanceerd inzitten die haar goed kunnen ondersteunen in het intensieve werk.

Ik heb zelf ook al van alles opgezocht, maar ik weet op dit moment niet meer wat wijsheid is...

Liess__

Re: Het zoveelste 'welk voer' topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 11:01

Ik voer mijn (dressuur)paard de Endurance 14 van Havens.

Hiervoor verschillende soorten geprobeerd. Van haver tot aan complete voeders, maar had nooit echt het idee dat het wat deed of dat ze er juist heel schrikkerig en gestrest van werd.

Dit voer vindt ik echt top, ik merk dat ze meer en langere energie heeft, minder flegmatiek is en daardoor een stuk makkelijker te rijden. Ik voer een schep per beurt. Zij heeft 3 voermomenten en bij ieder voermoment geef ik een schep luzerne

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 15:32

Ik denk dat de vitalbix active wel iets voor je kan zijn. Heb geen sportpaard maar 2 oudjes en voer andere producten van de vitalbix en ben daar erg tevreden over.

carone

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 15:59

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 16:34

in geval dat je met dit verhaal bij mij in de winkel zou komen zou ik je horsefood omega 3 powermix aanraden. Zit voldoende power in, worden er niet heet van, voldoende vitaminen en mineralen

Chesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 23:37

Pavo topsport werkt erg goed voor die van mij

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 00:02

Idd pavo topsport extra over t huidige voer
Dit geeft net dat beetje extra go
Kun je op piek momenten nog wat verhogen qua hoeveelheid
Ik gaf dat mijn vorige paard bij havens gastro +

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 00:29

Ik heb mijn voorheen flegmatiek ruin op Marstall concours staan en daar doet hij het super op.
Voorheen ook op de sportsfit van pavo gehad en daar deed hij het ook goed op, maar op deze net wat beter. Die van mij krijgt van de concours maar 2 x dgs 750 gram met daarnaast een schep luzerne digest van hartog en natuurlijk hooi en wat seniores priores, omdat hij anders niet goed op gewicht blijft. Hij is dan ook inmiddels 20, loopt 3 x in de week, meestal bosrit van 1 tot 3 uur, dat verschilt. Zijn het wat meer langere ritten krijgt hij een half schepje marstall erbij.

Cheminee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 07:19

trustHim schreef:
in geval dat je met dit verhaal bij mij in de winkel zou komen zou ik je horsefood omega 3 powermix aanraden. Zit voldoende power in, worden er niet heet van, voldoende vitaminen en mineralen

Jaaa voer ik ook aan mijn flegmatieke grote ruin van 1.75 in combinatie met de refit! Hij is zoooooveel verbeterd en veel energieker!

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-20 08:46

Bedankt voor alle tips! Ik zit nu vooral te kijken naar de Pabo Topsport en Horsefood Omega 3. Ik heb beide leveranciers even gecontacteerd voor wat meer informatie. :)

Binau

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 09:28

Ik zou ook eens kijken naar Pavo Triple P. Van verschillende klanten bij ons in de winkel positieve ervaringen over gehoord.

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-20 09:32

Evita_3 schreef:
Ik zou ook eens kijken naar Pavo Triple P. Van verschillende klanten bij ons in de winkel positieve ervaringen over gehoord.

Triple P heb ik al eens geprobeerd, en dat maakte helaas geen verschil. Ik denk dat ze van voeren sowieso niet anders zal worden in haar gedrag, dus zoek ik nu gewoon een goed compleet voer en dan neig ik meer naar de topsport dan triple p. :)

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 09:34

Cavalor Endurix?

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-20 18:00

@Saaams, vind ik via voergelijk niet het beste alternatief.

Zijn er mensen die ervaring hebben met de Vente Powermix Plus?