Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
yarkayunda schreef:Ik geef ook gerstesto erbij. Maar ik voer ook onbeperkt hooi, en ik heb ook paarden die snel dik worden. Na een tijdje gaan ze eraan wennen dat ze onbeperkt hooi hebben en eten ze alleen nog wanneer ze honger hebben. Ik voer wel uit hooinetten.
Ninx schreef:Maar het gerstestro, wordt daar niet van gezegd dat het koliek kan veroorzaken door de haren aan de halm? Dat daar kleine weerhaakjes aan zitten?
Wel mooi dat ze het zo goed eten..... hoop dat dat niet betekent dat de voedingswaarde stiekem toch best hoog is, hihihi!
Ninx schreef:Ik voer het stro ook uit netten.... en ze eten het goed, ook al jaren.... maar troep maken ze nog steeds! Haha!
Vertrappen, erop piesen en kakken.... hoe ze het doen?!
Dus een alternatief wil ik best eens testen!
Ik, en ook wat andere mensen, bouwen extra voerbeurten in dmv een kippenhokopener.
Als je wil weten hoe dan geef je maar een gil!
Twiggy2008 schreef:Ninx schreef:Ik voer het stro ook uit netten.... en ze eten het goed, ook al jaren.... maar troep maken ze nog steeds! Haha!
Vertrappen, erop piesen en kakken.... hoe ze het doen?!
Dus een alternatief wil ik best eens testen!
Ik, en ook wat andere mensen, bouwen extra voerbeurten in dmv een kippenhokopener.
Als je wil weten hoe dan geef je maar een gil!
Wil ik zeker eens van je horen, interessant. Maar persoonlijk is het ook best fijn om er regelmatig op de dag te zijn. We mesten meteen uit, houden zo de paddock en zand netjes.... en bij afwezigheid kunnen we altijd onze stalgenoten vragen een keer een netje op te hangen.
Overigens heb ik netten met vrij kleine mazen (2,5 cm) en ik kan 'm hangen boven een lage voerbak. Die vangt restantjes goed op, dat scheelt ook.
Mijn paarden pissen en kakken ook op losliggend stro, hoor, daarom heb ik geen bodembedekking meer in mijn schuilstallen. Smeerpoetsen zijn het. Ze liggen toch altijd buiten op het zand....
Ben verder blij dat ik alles lekker zelf kan doen en bepalen. Wat een vrijheid. Geen gezeik meer over wat voor ruwvoer, hoeveel, hoe vaak, geen mest of troep van anderen meer ruimen... Wel veel eigen werk, maar je weet dan waar je het voor doet en op zo'n mooie plek, is toch heerlijk?