Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Citaat:Lucerne met blad raadde mijn dierenarts aan voor terugvallen in de bovenlijn bij mijn paard dat aan het afvallen is.
Zelf vul ik ook nog aan met erwteneiwitisolaat, omdat hij ook PSSM heeft.
Marije_1997 schreef:Ik heb een Spanjaard dus ook sober, geef hem nu 2 handjes Lucerne per dag bij, staat wel stil. Maar merk dat ie wel wat vult, maar word niet te dik er van. Geen idee hoe dit in de training gaat zijn, die ligt nog wat verder weg. Sinds ik em op Lucerne heb staan hoor ik ook dat ie er mooi in gegroeid is. Denk wel dat het spier is. Aangezien z'n ribben nog wel zoals voor de Lucerne te voelen zijn, maar niet te zien.
Ninx schreef:Marije_1997 schreef:Ik heb een Spanjaard dus ook sober, geef hem nu 2 handjes Lucerne per dag bij, staat wel stil. Maar merk dat ie wel wat vult, maar word niet te dik er van. Geen idee hoe dit in de training gaat zijn, die ligt nog wat verder weg. Sinds ik em op Lucerne heb staan hoor ik ook dat ie er mooi in gegroeid is. Denk wel dat het spier is. Aangezien z'n ribben nog wel zoals voor de Lucerne te voelen zijn, maar niet te zien.
Ik heb de luzerne geschrapt, omdat ik 1 paard heb dat snel jeuk heeft.... maar voor de ander zou de luzerne wel kunnen vermoed ik.
Nu nog even kijken naar de hoeveelheid....
Nouvel schreef:Ik heb deze
https://www.bulkpowders.nl/erwteneiwitisolaat.html
En na wat zoekwerk vond ik dat de lucerne van vitalbix met blad is, dus die heb ik genomen.
Zonder blad bevat weinig eiwit begreep ik.
Volgens mij is die van Hartog zonder blad.
Nouvel schreef:PSSM advies is 100 gram per dag.
Ik heb een tijd de helft gegeven omdat ik voorzichtig ben vanwege huidallergie reacties.
Ik heb het een paar weken terug opgebouwd naar 100 gram omdat hij zo terug viel.
Nu met gras erbij ga ik weer ietsje minder proberen.
ellepel schreef:kun je het niet heel simpel houden door een deel van je arme hooi te vervangen door een hooi met een hoger aandeel eiwit?
dan heb je dacht ik meteen het soort eiwit wat voor een paard het beste is.
heb ik ook gedaan, ontzettend veel supplementen enzo geprobeerd omdat mijn oudjes te dun op de bovenlijn bleven.
maar een mooie 2e snee hooi wat hoger in eiwit was deed ze nog het beste aankomen en ronder worden.