Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
HSPaard schreef:klopt, maar ik heb pas 80kg condition brok ingedaan (en in een ton gegooid) die ik eerst ga moeten opmaken, en dat gaat wel even duren vandaar moet ik nu even verder met een andere oplosssing. Uiteraard verwacht ik geen wonderen, het moet een aanvullende ondersteuning zijn op mijn training.
Marie111 schreef:Bij Ecostyle is er sinds kort ook iets voor spieropbouw. Zag er reclame van op Facebook, maar heb er zelf geen ervaring mee.
https://www.ecostyle.nl/dier/paard/supp ... pierkracht
MarjanB schreef:Marie111 schreef:Bij Ecostyle is er sinds kort ook iets voor spieropbouw. Zag er reclame van op Facebook, maar heb er zelf geen ervaring mee.
https://www.ecostyle.nl/dier/paard/supp ... pierkracht
Met als eerste ingrediënt suiker.. en weipoeder als eiwit en wat vit E er in. Kan je beter wat weipoeder kopen en los vit E.
FriesWytske schreef:Je geeft het antwoord zelf al. Hij is 6 jaar en net onder het zadel. Dus dan is het heel normaal dat hij niet de bespiering heeft van een paard wat op 3/4 jarige leeftijd is beleerd en nu 6 jaar oud is. Het enige juiste antwoord hier is. Geef het de tijd en train je Haflinger op de juiste manier. Dan komt die bespiering vanzelf wel goed. Ga geen geld uitgeven aan supplementen.
superpony schreef:Als je het totaal plaatje niet kent, dus het totale management niet, weet je de oorzaak niet en is enkel een voer adviseren niet voldoende.
Mizora schreef:superpony schreef:Als je het totaal plaatje niet kent, dus het totale management niet, weet je de oorzaak niet en is enkel een voer adviseren niet voldoende.
Wij gaan het nooit eens worden over voeradviezen. Ik schrijf vanuit mijn ervaring en de resultaten die ik bij tientallen paarden heb bereikt. Jij schrijft vanuit jouw ervaring en de weerzin tegen supplementeren.
Ik vind het absurd dat spierarmheid als normaal gezien wordt. De basisbespiering heeft niets met training te maken, enkel met voer en wat (6+ uur) vrije beweging. Met uitzondering van ziekte, maar dan is trainen al helemaal de oplossing niet.