Voeding gevoelige paarden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SanD85

Voeding gevoelige paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-20 21:32

Ik heb een 4 jarige pre merrie die net zadelmak is. Ze komt volgend weekend naar huis en gaat dan 24/7 de wei op en ga enkel met haar buitenritten maken voorlopig. Nu merk ik dat ze nogal gevoelig is en soms wat verschietachtig.
Wat raden jullie aan van voer? Energie heeft ze genoeg. Ik ben een rustige wandelruiter die zowel van stapwandelingen houd als actieve wandelingen.
Alvast bedankt

nessinator

Re: Voeding gevoelige paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 21:57

Ik zou het gewoon bij een vitaminebrokje houden, zoals vitalbix, metazoa of pavo vital.

Anoniem

Re: Voeding gevoelige paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 22:17

Niet teveel in willen stopen zoals hierboven een simpele vitamine brok is genoeg. Eventueel magnesium om de spierspanning er wat af te halen.

Ik voer mijn Spanjaard krachtvoer Lucerne oerbalans magnesium en glucosamine. Maar ik rijd vooral dressuur matig en wil er dus wel wat "pit" in, maar niet teveel spanning.

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 22:40

Hier een gevoelige merrie die ook makkelijk verschietachtig en ril is.
Loopt op L2 niveau dressuur en BB/B springen op de Daily vitaminebrok van Vital Bix en Hippalgo Bodybuilder voor haar spieren en een handje Vitalbix active+ voor het idee (omdat andere paard dit krijgt vooral)
Merk dat ze minder gevoelig is op haar spieren van deze combinatie en ze wordt er niet druk van.

Ik zou die van jou voor de arbeid die je van haar vraagt enkel de vitaminebrok geven.
Let met vitaminenbrokken ook op wat er in zit qua suikers, zetmeel en melasse.