Marie111 schreef:Waarom zijn alle paarden veel te dik?
Teveel krachtvoer, te vet kuil, te weinig beweging?
Daar durf ik me niet aan te wagen. De meeste paarden krijgen toch wel dagelijks beweging onder het zadel. Wat wel zo is, is dat ze in de winter maar 3 kwartier in de binnenbak komen. Dat is ook een van de redenen dat ik ga verhuizen over 2 weken naar een stal waar hij straks van de winter gewoon de hele dag buiten komt in de paddock met onbeperkt hooi. Denk een combi. Het hooi verschilt heel veel vind ik in de balen die ze hebben. Soms hebben ze van het hele fijn slappe lange sliertig hooi wat heel groen is en flink wat brok. En soms mooi stengels droog hooi. Ze krijgen het in de vorm van kuil trouwens. Heb ook absoluut niet het idee iedereen de paarden veel extra's bijgeven. Niet degene die ik echt ken tenminste. Het gekke is dat het door veel wordt gezegd. En naja dan kan je nog denken weer z'n mening, maar zelfs de professionals die op stal komen zeggen het. En als de instructie (die heel lang les geeft) al tegen mij zegt: alle paarden zijn te dik en het is geen geschikte stal om je paard af te laten vallen dan zegt dat mij wel genoeg. Mijn paard is nog niet extreem dik, maar genoeg redenen om wel te gaan veranderen.