Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Popstra schreef:Als ik intensief train krijgen mijn paarden daarna een spuit van 50 ml Neutradex in de mond.
Dat het suiker bevat zal wel, paarden hebben hard moeten werken dus die verbranden ook veel. Geef het niet dagelijks, enkel als er echt intensief hard getraind is en dat doe je ook niet elke dag Vd week.
Verder geef ik elke dag omega 3.6.9 olie waar vit E in zit. Dat is de Excel EQ olie
Voor spier opbouw moet je eiwitrijke voeding geven. Verder bouw je die alleen op door meer te gaan werken met je paard
mellamoshan schreef:Ik heb ook altijd te kampen met een strak en stijf paard die snel verzuurd en slecht spieren opbouwt. Wat erg helpt bij ons tegen de stijfheid en opbouw is eiwit bijgeven. Via bulkpowders (hebben ze heel vaak korting) geef ik 50-100 gram erwteneiwitisolaat bij en wat magnesium. Als ik het twee weken niet geef dan gaat hij weer stug en als giraf door de bak heen. Geef ik het wel, heb ik hele fijne stukken in het rijden.
Die eiwitten geven geen energie overigens.
wemkelover schreef:mellamoshan schreef:Ik heb ook altijd te kampen met een strak en stijf paard die snel verzuurd en slecht spieren opbouwt. Wat erg helpt bij ons tegen de stijfheid en opbouw is eiwit bijgeven. Via bulkpowders (hebben ze heel vaak korting) geef ik 50-100 gram erwteneiwitisolaat bij en wat magnesium. Als ik het twee weken niet geef dan gaat hij weer stug en als giraf door de bak heen. Geef ik het wel, heb ik hele fijne stukken in het rijden.
Die eiwitten geven geen energie overigens.
heb je een merknaam voor mij?
Ik ben ook wat aan het zoeken naar suplementen voor het paard dat ik rijd. Die is ook heel snel stug en stijf. Ik ben benieuwd of het werkt bij deze merrie. En wil me graag hier even op inlezen.
_Lobke_ schreef:Hoe oud is je merrie? Begin april ingespoten, is dit met een corticosteroïde en hyaluronzuur? Ik heb ervaring met een ouder paard met artrose zij krijgt Glucosamine
ellepel schreef:wat voor voer geef je verder dan?