Ervaringen equifirst condition mix?!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Milo2012

Ervaringen equifirst condition mix?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-20 09:45

Hoi allemaal!

Woensdag a.s word ons nieuwe paard gebracht, een Andalusier ruin van 10 jaar oud. Altijd leuk een nieuw paard! Maar dan krijg je het gedoe weer met voer. Hij staat momenteel op 3 tot 4 kg basis brok en dat vind ik persoonlijk erg veel. Nu viel mijn oog op equifirst condition mix.
Heeft iemand hier ervaring mee?

Hij zal niet super intensief gereden worden. Een aantal keer per week wat bakwerk/ een buitenrit.

Ik hoor graag jullie meningen! :)

mcjv

Re: Ervaringen equifirst condition mix?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 09:58

Ik heb dit een tijdje gevoerd. Paard at het prima en merkte ook wel dat het voordelig werkte voor mij tijdens het opbouwen van haar conditie. :)

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 10:00

Erg hoog zetmeel gehalte. Ik zou een brok/muesli nemen met een laag suiker/zetmeel aangezien de meeste spanjaarden het niet nodig hebben om royaal gevoerd te worden.

Eventueel iets als Vitalbix, Cavalor?

Milo2012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-20 10:19

Bedankt! Ik sta idd ook open voor andere dingen. Ik moet zeggen dat ik een beetje een sukkel ben met voeding. Vind het altijd lastig iets goeds te vinden. Hoeveel verschil zit er tussen vitalbix en equifirst?

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 10:23

Dat kan je oa vergelijken op voervergelijk.

Kingsfield

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 19:31

Ah ik lees even mee. Aangezien ik hier ook al lang mee bezig ben. In ieder geval zetmeel en suiker arm werkt beter aangezien het behoorlijk pittig kan worden. Ik voer op het moment 1 a 2 kilo (afhankelijk van zijn inspanning) omnia van subli met 3 schepjes magnesium. Dit lijkt tot nu toe de beste voeding...maar wie weet heeft iemand een goede ervaring.