Atrose: Collageen of Glucosamine/msm?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Karlijnxxx

Atrose: Collageen of Glucosamine/msm?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-20 16:14

Hi!

Heeft iemand ervaring met het verschil tussen collageen en glucosamine/msm?

Ik voer momenteel een mengsel van glucosamine & msm. Dit na alle tevredenheid, maar toch benieuwd of collageen dit kan vervangen.

Ik hoor het graag!

Blackberry28

Re: Atrose: Collageen of Glucosamine/msm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 10:58

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 17:09

Volgens mij niet echt te zeggen welke beter is, de één werkt bij paard A goed, de ander bij paard B.

Collageen kunnen ze wel op reageren dus als je al een heel fel paard hebt..... is een overweging waard. Maar ook hierbij geldt; niet elk paard reageert erop :-)

ZwarteHeks

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 13:04

Ik heb vorig jaar mijn 26 jarige Fjord (inmiddels overleden) een tijd PrimeVal Gelatinaat gevoerd. Hij had (wisten wij toen niet) ernstig artrose. Ik moet eerlijk bekennen dat hij met de supplement toch best een stukje beter liep! Het is geen wonder middel, maar het deed wel iets met hem en dat voor zijn leeftijd en conditie.

Momenteel krijgt mijn 14-jarige merrie van Equine America Glucosamine erbij als ondersteuning, dit krijgt ze nu 10 dagen en ik merk al wel wat verschil. Ik vind Equine America sowieso fijne producten hebben.

Ik kan niet zeggen welke beter is, ieder paard is weer anders. Zelf zou ik voor Gelatinaat kiezen, mijn Fjord liep er echt een stuk beter mee.