Onze pony (net 5jr) is bijna 24 dagen behandeling met Gastrogard en krijgt onbeperkt ruwvoer en daarnaast 2x per dag 2 handjes Havens gastro+ met 2 handjes Lucerne Mix Digest van Hartog (op advies van de dierenarts allemaal)
Dochter mag het rijden allemaal weer rustig oppakken sinds 2 weken en dat gaat ook allemaal prima. Alleen valt ons sinds deze week op dat hij heel weinig energie heeft. Dat is ook niet zo gek want hij krijgt buiten die 2 handjes Gastro+ geen krachtvoer mee. We zijn bij 2 diervoederwinkels geweest; zij adviseren een muesli erbij te geven omdat er volgens hen in Gastro+ niet veel energie zit? Ik vraag me af of dat wel klopt? In vergelijk tot een basisbrok zit er in gasto+ toch ook voldoende energie in principe?
Wat is nou verstandig? Zal ik de Gastro+ wat verder opbouwen of moet ik er idd een muesli bij gaan geven zodat hij wat meer energie krijgt? Hij is nu na 10 minuten draven al moe (hij is binnenstebuiten gekeerd dus lichamelijk mankeert hij niets buiten de maagzweren die hij had)
kwii
Geplaatst: 23-04-20 18:23
Ik zou de Gastro+ langzaam opbouwen, dat kan gewoon ingezet worden als basisbrok. 2x2 handjes basisbrok van elk ander merk zal hij waarschijnlijk ook niet veel energie uithalen.
Edit: Misschien wel van te voren eventjes overleggen met de dierenarts
Mijn sportponies lopen In de mensport op gastro plus. Prima voer. Aan de gastro zal het niet liggen.
Koekie73
Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-20 18:42
janouk schreef:
Mijn sportponies lopen In de mensport op gastro plus. Prima voer. Aan de gastro zal het niet liggen.
Nee dat dacht ik zelf ook al. Dan ga ik die gewoon een beetje verder opbouwen. Zal morgen voor de zekerheid de dierenarts nog even bellen, maar hij heeft zelf de brok icm de lucerne geadviseerd. We zijn alleen heel voorzichtig begonnen qua hoeveelheid.
Hoeveelheid opbouwen. Of ander voer erbij voeren. Kan beide. Maar ik zou als eest die je hebt opbouwen.
zodiacje
Geplaatst: 24-04-20 00:55
Ik voer nu cavalor fiber force aan mijn maag patiënt. In overleg met cavalor 2.5 kilo. Cavalor gaf zelf aan dat ik hiernaast de endurix kon voeren als de maag problemen achter de rug waren maar aangezien ik al afgebouwd was van de omeprazol maar nu toch weer erop sta durf ik dat voorlopig nog niet aan.
Paard doet het kwa lijf goed op de fiber force (vooral nu ie nog omeprazol krijgt) maar ook hiermee mis ik wel energie. Ik ben nu olie aan het opbouwen als energie afgever maar verwacht hier stiekem geen wonderen van dus lees mee. Ben daanaast vandaag begonnen met Naf energy. Was in de aanbieding dus probeer een fles. Mocht dat werken zal ik het uiteraard laten weten.
carone
Geplaatst: 24-04-20 07:44
Misschien een weegschaaltje gebruiken dat je weet wat je nou echt voert aan hoeveelheid? Hier een 3 jarige D-pony op een 1/2 kg kg Gastro aangevuld met Hartog Grasmix doet het super. Grasmix is zachter voor de maag dan Lucerne Mix Digest denk ik.
@carone precies dat heb ik inderdaad gisteravond gedaan. We voeren hem nu 2x 40gr. In overleg met de DA en Havens hogen we dat nu op naar 2x 100gr en kijken we hoe dat gaat. Havens geeft aan dat Gastro echt een sportbrok is met geleidelijke afgifte van energie en dat ze inschatten dat we met onze pony uiteindelijk ong het beste kunnen zitten op 2x 0.4 per 100kg gewicht (uiteraard even kijken hoe het gaat) Ben benieuwd.