supplement bloedneus

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Noukie

supplement bloedneus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-20 07:11

Allereerst: paard is door zowel reguliere als holistische dierenarts onderzocht hiervoor. Geen afwijkingen of oorzaken gevonden.

Ik ben op zoek naar ervaringen met verschillende supplementen die zeggen bloedneuzen te voorkomen. Met name vanuit de rensport bekend zoals ik het lees.

Zo zie ik oa Audevard Ekybleed, Equie America bleader guard en Excel EQ Vitaflav.

Heeft iemand ervaring met 1 van deze of andere producten?

Betreft een paard die soms een minimale bloedneus heeft. Daar staat hij verder vrolijk bij te kijken en ook een dag later zie je niks aan hem. Komt alleen voor in combinatie van warm weer, zwaardere training (maar dan ook zeker niet altijd!) en extra briesen (periode processierups vorig jaar zag ik het bijv ietsje vaker).
Het warme weer komt er weer aan, dus ik dacht: ik zal vast eens informeren.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 14:06

Helpt het misschien om met droog weer iets vettigs in zijn neus te smeren zodat er minder snel iets knapt?

DaisyDarling

Re: supplement bloedneus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 14:11

Kun je irritatie in de neus voorkomen, bijv. met een neusnetje tegen de pollen?

Lynn_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 18:08

Hey, weet je zeker dat het niet om een Ethmoid Hematoom gaat?
Dit is deze week bij mijn paard vastgesteld.
Is niet steeds te diagnosticeren via een endoscopisch onderzoek.

Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 18:36

Hoi,

Mijn paard is in Utrecht in de kliniek onderzocht en dat bleek bij hem een kalium tekort te zijn. Hij had het ook bij warm weer, veel zweten en zware training.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-20 20:35

Nouvel, het lijkt van iets hoger te komen, weet niet of ik daar tegen kan vetten... Snap wel de gedachtengang

Daisydarling: hij wil ze opeten die netjes _O- dus dan gaat de aandacht vooral daar naartoe zeg maar. Daarom wel ooit geprobeerd maar ook weer mee gestopt. Ik houd het wel in gedachten om nog eens te proberen, want als je tussen de twee 'kwaden' kan kiezen...

Lynn, zeker weten doe je denk ik nooit, tenzij je zeker weet dat het wel zo is. Maar het is zeer onwaarschijnlijk. Zowel qua klinisch beeld als qua onderzoek uitslagen. Hoe is het anders te diagnosticeren als scopie niet werkt? Al heb ik daarin ook wel veel vertrouwen in mijn DA moet ik zeggen hoor.

Zephyr, dat is wel interessant ook. Is dat via bloedonderzoek eruit gekomen?

Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 09:54

Noukie schreef:
Nouvel, het lijkt van iets hoger te komen, weet niet of ik daar tegen kan vetten... Snap wel de gedachtengang

Daisydarling: hij wil ze opeten die netjes _O- dus dan gaat de aandacht vooral daar naartoe zeg maar. Daarom wel ooit geprobeerd maar ook weer mee gestopt. Ik houd het wel in gedachten om nog eens te proberen, want als je tussen de twee 'kwaden' kan kiezen...

Lynn, zeker weten doe je denk ik nooit, tenzij je zeker weet dat het wel zo is. Maar het is zeer onwaarschijnlijk. Zowel qua klinisch beeld als qua onderzoek uitslagen. Hoe is het anders te diagnosticeren als scopie niet werkt? Al heb ik daarin ook wel veel vertrouwen in mijn DA moet ik zeggen hoor.

Ja! Tijdens de bloedneus had hij een iets onregelmatige hartslag ( controle bij de cross). Ze dachten dat hij misschien een hart probleem had. Bleek dat hij een hele goede conditie had en een perfect werkend hart. Uit bloedonderzoek bleek dit. Hij zit normaal goed, maar wel helemaal aan de ondergrens van normaal. Dus als hij zo enorm zweet komt hij al snel onder de grens van normaal en de bloedneus en onregelmatige hartslag is een gevolg.

Lynn_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 22:14

Noukie schreef:

Indien het niet endoscopisch te diagnosticeren valt, kan men het via CT scan wel doen. Dit laten echter vele mensen niet uitvoeren ivm de hoge kosten.
Je weet dus niet 100% zeker dat het niet om een hematoom gaat

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 22:20

Kijk eens bij sportpaardenarts.nl Heb er daar weleens iets over gelezen.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 22:30

Ervaring mee. Paard was ziek geweest en waarschijnlijk te vroeg opgepakt, het paard werdt wat "lui" dus was de zweep eroverheen gehaald. Dit heeft dus blijkbaar veroorzaakt dat er een klepje in zijn hart doorgeslagen was. Steeds bloedneuzen en na onderzoek in Utrecht werdt dus die diagnose gesteld. Later heb ik van de eigenaar vernomen dat hij X jaren later aan een hartaanval in elkaar gestort is tijdens het rijden. Of het met elkaar in verband stond, geen idee? Pas gevonden na echocardiografie.