Goed voer gezocht

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Bojacq

Goed voer gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-20 13:50

Hallo iedereen

Ik ben op zoek naar goede musli of korrel waar veel inzit qua vitaminen en mineralen. Momenteel krijgt ze een standaard condition mix van aveve maar ik heb het gevoel dat dit niet genoeg is en ik wil graag eens informeren waar jullie over te spreken zijn. Ze zit niet in de zware sport maar ze heeft de neiging om snel in te vallen qua bespiering en ze heeft gewoon een heel moeilijk lichaam om in vorm te houden. Iets waar ze echt iets aan hebben en dat kwalitatief goed is. Voor een betaalbare prijs/kwaliteit goede prijs .

:)

troi

Re: Goed voer gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 13:54

Dat is een moeilijk vraag want erg breed gesteld. Ook, wat krijgt je paard aaan ruwvoer?

Qua spieren. Voor spieropbouw heb je bewegiing + eiwitten nodig. Daar zijn veel supplementen voor op de markt natuurlijk. De meest simpele oplossing is luzerne bijvoeren.

Vit/min, daarvoor zijn legio prima vitaminebrokjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 13:57

Qua vitaminen/mineralen zou je zo iets als oerbalans kunnen geven. Voor spieropbouw ben je idd eiwitten nodig. Zijn supplementen voor, maar er is ook brok/musli waar het in zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 14:06

Bojacq schreef:
Hallo iedereen

Ik ben op zoek naar goede musli of korrel waar veel inzit qua vitaminen en mineralen. Momenteel krijgt ze een standaard condition mix van aveve maar ik heb het gevoel dat dit niet genoeg is en ik wil graag eens informeren waar jullie over te spreken zijn. Ze zit niet in de zware sport maar ze heeft de neiging om snel in te vallen qua bespiering en ze heeft gewoon een heel moeilijk lichaam om in vorm te houden. Iets waar ze echt iets aan hebben en dat kwalitatief goed is. Voor een betaalbare prijs/kwaliteit goede prijs .

Kijk in de eerste plaats eens naar de kwaliteit van je ruwvoer.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 14:10

Ik voer Florian Horsefood: https://florianhorsefood.nl/ ik heb een paard van 1.78 die ik niet te heet wil hebben (omdat ik zelf een watje ben) en ze hebben echt heel fijn voer. Die van mij krijgt ongeveer 0,75-1 kg vimi plus, en ongeveer 0,5-1 kg Powerfit en daarover een hand Basic Growth. Hier doet hij het echt top op. Als ik hem in de zomer wat heter wil hebben, vervang ik de Powerfit door de energizer.....
Niet veel van nodig, en mijn paard ziet er echt top uit!

toevoeging, mijn paard heeft zo weinig voer (ik vind namelijk ca. 1,5 kg per dag krachtvoer weinig voor een paard van 1.78 die "normaal " werkt) nodig, omdat hij inderdaad ook goed ruwvoer krijgt.

Manadeluca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 14:15

Als je ze op de weide kan laten lopen, trekken ze ook snel aan. Mijn paard heeft altijd overgewicht gehad, dit jaar voor het eerst ribbig ondanks veel ruwvoer, ontworming, tanden ok, etc.

Hij staat sinds 3 weken op weide (10:00 - 17:00) hij is inmiddels mooi bijgetrokken, dit samen met meerdere ruwvoeders (Jopack Tophay, Hartog Compact gras en zijn gewoon hooi-onbeperkt). Daarnaast krijgt hij beste jahre en struktur E

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 14:17

Hier voer ik naar tevredenheid havens natural balance vanwege de vetten, daarnaast krijgt ze basisbrok

GraceZarif

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 14:18

Afgelopen winter heb ik pavo care 4 life door de pulp mee laten weken
Pavo Care4Life bevat alles wat we vanuit voedingsoogpunt kunnen bedenken om je paard te ondersteunen bij zijn gezondheid. Dit bijzondere voer bestaat onder andere uit vezelrijke grondstoffen, Omega 3- en Omega 6 vetzuren, gisten, 11 verschillende kruiden (4,5%) en vitaminen en mineralen in organische vorm.

Maar net zo belangrijk als wat er wel inzit, is wat er niet inzit! Pavo Care4Life bevat geen stoffen die het systeem onnodig belasten. Het heeft een suiker-zetmeelgehalte van slechts 8%!! Het bevat geen granen of graanbijproducten, is melassevrij en havervrij.

estell__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 14:25

Ik voer van horsefood echt heel erg tevreden over. Je kan ze ook altijd bellen en een afspraak maken voor vrijblijvend voeradvies. Luisteren goed naar wat je zegt en wat je wil. Ik ben echt heel erg tevreden over het voer en de service

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 14:37

Care4life vind ik de samenstelling helemaal niet fijn van. Ken veel paarden die op dit voer ontzettend ril worden.

Voor spieren heb je inderdaad een goede opbouw van goed opneembare eiwitten nodig en aminozuren.
Daarnaast moet de spanning en afvalstoffen ook goed afgevoerd kunnen worden.

Ik geef direct aan: "hoe meer suiker, hoe slechter het effect"
Suiker is een snelle koolhydraten bron, naast dat het de alvleesklier een klap geeft bij elke gift, worden de darmen ook nog eens lui en gaan ze slechter opnemen.
Als klapper op de vuurpijl slaat suiker ook nog magnesium af.

Zo vreemd is het dan ineens niet meer dat er zoveel vraag is naar magnesium!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 14:46

Je geeft te weinig info en kan nooit een goed advies krijgen via internet. Iedereen kan maar wat roepen en niemand heeft je paard gezien of alle benodigde info.

Hoe groot is je paard?
Hoe oud is je paard?
Hoeveel komt je paard buiten en hoe?
Wat doe je met het paard?
Hoeveel en wat voor ruwvoer krijgt je paard?
Zijn tanden, wormen en andere lichamelijk zaken in orde?

Je begin is altijd voldoende goed ruwvoer en veel vrije beweging. Dan hoef je geen bergen dure onzin te voeren.
Pas als dat in orde is en je paard heeft echt tekort, ga je kijken naar iets bij te voeren. Maar dan moet je weten of dat echt wat gewicht moet zijn of eiwitten voor bespiering etc.
Er wordt al snel een vit/min korrel bijgevoerd, maar men voert snel teveel of in scheve verhouding en dan werkt dit eerder negatief dan positief. Daarom dus veel meer info nodig.

Bojacq

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-20 15:25

safina schreef:
Bojacq schreef:
Hallo iedereen

Kijk in de eerste plaats eens naar de kwaliteit van je ruwvoer.

Momenteel staat ze 24/7 op een paddock met zo goed als onbeperkt hooi en binnenkort gaan ze terug de wei op