Wat geven voor meer uithoudingsvermogen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Gwenvd

Wat geven voor meer uithoudingsvermogen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-20 11:15

Ik voer mijn paard de vitamine korrel en muslie van vitalbix. Hij doet het hier echt heel goed op, bij ander voer kreeg hij vaak een rillerig trekje en dat heeft hij nu niet.

Hij krijgt vrij veel muslie voor energie, daarnaast voer ik hem lucerne, lijnzaadolie, slobber en gaf ik hem Naf M power om zijn spieren op te bouwen na een pauze ivm slecht passend zadel. Hij is hier onwijs van opgeknapt, hele mooie bestiering en kreeg meer uithoudingsvermogen.

Nu gaat hij zo goed dat we de training wat hebben opgevoerd, niet qua frequentie maar wel qua niveau. Hij werkt nu 2 a 3 dagen in de week pittig (m / z niveau), dan nog 1 keer buitenrit, 1 keer beetje loswerken, 1 keer longe aan een halster en een dag vrij.

De M power is op, wat nu? Ik wil het niet blijven geven eigenlijk, het is zeer prijzig en de spieren zijn nu goed. Maar het stukje uithoudingsvermogen van de M power missen we nu. Wat kan ik hem nu geven voor net dat beetje extra zonder dat hij door het plafond springt. Overstappen naar ander voer wil ik eigenlijk niet maar er is vast een goed suplement.

Wie heeft een idee?

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 11:22

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-20 11:23

Klopt alleen wordt daar niks meer over uithoudingsvermogen gezegd, wel over spierbehoud. Of ik lees er over heen :)

Maar misschien moet ik die wel proberen, ik zag ook nog de naf energ of is dat erg heftig?

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 11:37

Gwenvd schreef:
Klopt alleen wordt daar niks meer over uithoudingsvermogen gezegd, wel over spierbehoud. Of ik lees er over heen :)

Maar misschien moet ik die wel proberen, ik zag ook nog de naf energ of is dat erg heftig?

In de beschrijving staat wel dat het verzuring tegengaat, waardoor ze langer door kunnen gaan.
Het focust op de spiergezondheid, wat eigenlijk hetgene is waardoor ze het zwaardere werk langer volhouden. Je hebt nu ook een paard wat al beter in zijn bespiering zit, waardoor je zonder supplement ook al een paard hebt wat meer aankan :j (En een paard dat geen oncomfortabel gevoel meer heeft van zijn zadel en niet meer hoeft te compenseren in zijn energie). Vergeet ook niet dat je waarschijnlijk je paard met veel aandacht weer op niveau hebt getraind, die bewuste trainingskeuze draagt ook veel bij. Het supplement wat je hebt gevoerd moet je hierin echt als supplement, een aanvulling zien.

De Energ is gemaakt om aan te vullen bij hele maximale lichaamsprestaties. De meeste paarden zitten daar met 2/3x per week M/Z lopen nog niet aan. Ik zou overgaan op de M fit, als je dan alsnog iets mist kun je door de ingrediënten tussen de power en de fit te vergelijken uitzoeken waar je het 'extra' mist.

Gwenvd

Re: Wat geven voor meer uithoudingsvermogen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-20 11:48

Ik ben nu inderdaad al het vergelijken gegaan, had daar even niet aan gedacht :D

Het geen wat de energie geeft zit niet in de M fit. Wel in hoge hoeveelheid in de energ.

Ik denk dat ik de energ ga geven maar in lage hoeveelheid zodat het overeen komt met de M power.

Gwenvd

Re: Wat geven voor meer uithoudingsvermogen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-20 18:33

Ik heb nog contact gehad met Naf. Zij raden energ af, ik heb nu weer M power gehaald