Gluco balance & glucosamine samen voeren? Alternatieven?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

PanamaD

Gluco balance & glucosamine samen voeren? Alternatieven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-20 15:30

Ik geef nu een jaar glucosamine (pharmahorse) en sinds een week gluco balance gezien ze over een maand t gras op gaat
Nu werd ik geattendeerd erop dat deze twee eigenlijk niet goed samen kunnen gezien glucosamine een suiker iets is wat je juist met de gluco balance wilt omzetten. Kan goed dat ik het niet goed uitleg.

Nu is mijn vraag. Kunnen deze echt niet samen en wat kan ik dan ipv de glucosamine geven? Merk duidelijk dat ze dit nodig heeft dus wil dit (of een andere variant) er zeker van blijven geven.

Ze zei dat MSM een goede vervanger is maar helpt deze ook voldoende?

MyChoice

Re: Gluco balance & glucosamine samen voeren? Alternatieven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 15:43

Duivelsklauw ipv de Glucosamine

Selente

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 15:51

Ik geef die van mij (op advies van een dierenarts) een combinatie van MSM en Glucosamine. Glucosamine en MSM versterken elkaar.

Duivelsklauw staat op de dopinglijst (voor nu met corona niet zo'n probleem aangezien er niks wordt georganiseerd).

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-20 16:07

Selente schreef:
Ik geef die van mij (op advies van een dierenarts) een combinatie van MSM en Glucosamine. Glucosamine en MSM versterken elkaar.

Duivelsklauw staat op de dopinglijst (voor nu met corona niet zo'n probleem aangezien er niks wordt georganiseerd).

Gaat mij om de combi glucosamine met gluco balance.

Zou willen kijken voor een alternatief van glucosamine

Duivelsklauw is pijnstillend. Dat heet een andere werking als glucosamine op de gewrichten, toch?

Selente

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 16:42

Dat begreep ik, dat je op zoek bent naar een vervanging. Maar waarom wil je 't eigenlijk vervangen? Waarvoor krijgt je paard het nu?

Edit -
Er zit al MSM in je Gluco Balance verwerkt zie ik. In principe zou dit product genoeg moeten zijn verwacht ik. Maar ik weet niet wat precies je uitgangspunt is van beide producten, behalve ter voorbereiding van het weide seizoen (vanwege de suikers in het jonge gras neem ik aan?).

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 17:00

Er is niks wat hetzelfde doet als glucosamine. Dat vertraagd het slijten van kraakbeen. Duivelsklauw werkt wel pijnstillend maar remt niet afbraak van kraakbeen.

Ik zou de leverancier eens bellen en vragen wat zij aanraden, mss kan het wel in lagere doseringen naast elkaar.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 19:31

Ik geef het al paar jaar tegelijk (glucosamine, chondroïtine en msm) en glucobalance in de zomer. Nog nooit gehoord dat dat niet samen zou kunnen.

Ben heel benieuwd of dat echt zo is....

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 19:33

Je zou pharmahorse even kunnen vragen. Ik geef inderdaad glucosamine en msm (en biotine+)

Mag ik vragen waarom je deze twee tegelijk wil geven?

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 19:37

IngridM schreef:
Ik geef het al paar jaar tegelijk (glucosamine, chondroïtine en msm) en glucobalance in de zomer. Nog nooit gehoord dat dat niet samen zou kunnen.

Ben heel benieuwd of dat echt zo is....

Hier precies hetzelfde
1 van mijn shetlanders heeft glucosamine echt nodig en ja in de zomer geef ik ook glucobalance

Je zou denken dat als het niet samen zou kunnen dat bij de productomschrijving zou staan.

Contra indicatie

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 19:48

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-20 20:50

Degene is dierenarts die het mij vertelde. Ik zie de logica er wel van in als je leest hoe glucosamine om wordt gezet.

Goed punt Kiwiwitje, de combi glucobalance en bijv groenlipmossel kan wel werd verteld.

Zelf ken ik groenlipmossel niet

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 20:56

Dan zou je die glucosamine uit schaaldier eens voor kunnen leggen en anders indd de groenlipmossel geven.
Of even contact opnemen met de leverancier

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 11:26

Ik schop dit topic even omhoog, het heeft mij aan het denken gezet.

Al enige tijd krijgt mijn pony glucosamine en daar doet hij het erg goed op. Sinds twee weken ook weer begonnen met glucobalance (nouja de variant van horseflex: glucose support) vanwege het naderende weideseizoen. Nu is mijn pony altijd al wat kijkerig geweest maar niet op een gevaarlijke manier. Echter de afgelopen anderhalve week loopt het de spuigaten uit. Buitenrijden is levensgevaarlijk geworden, hij durft amper vooruit te lopen omdat letterlijk alles eng is, eergisteren hebben we als klap op de vuurpijl samen een keiharde klapper gemaakt in het bos door ‘een hoopje zand’.
In de bak waar niets ‘engs’ te zien is, is er niets aan de hand.

Na een hele nacht wakker gelegen te hebben ging ineens een lampje branden bij mij: het begon ongeveer gelijk met het geven van de glucose support. Zou het de combinatie zijn? Of het supplement zelf, het is tenslotte een kruidenmengel, wat bij hem een reactie geeft?
Ik ga er in ieder geval even mee stoppen om te kijken of zijn gedrag veranderd.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 11:29

Glucose is een vorm van energie. Ik voer de glucosamine van pharmahorse (op basis van schelpdieren). Je zou inderdaad eens moeten kijken of het er niet mee te maken heeft.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-20 12:57

Oh geds wat is naar! Zou zeggen, stop met de glucosamine en kijken hoe het gaat.

Ik ben nu op aanrade toch de msm gaan geven ipv glucosamine aangezien ik de balance nu zeker wil geven

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 13:07

Susanne schreef:
Zou het de combinatie zijn? Of het supplement zelf, het is tenslotte een kruidenmengel, wat bij hem een reactie geeft?
Ik ga er in ieder geval even mee stoppen om te kijken of zijn gedrag veranderd.

Ik heb 3 paarden en 1 ervan reageert ergens heel heftig op.

Ze krijgen oa marstall force en van pharmahorse de Glucosamine msm en magnesium.

Ze werd een gemeen druk kreng }:)

Toen met alle 3 gestopt,enkel wat Wiesen brok met basis brok en binnen 2 dagen was ze weer normaal :oo

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 13:08

Ik ga even stoppen met de gluco support omdat het ongeveer daarna begonnen is. Als ik geen verschil merk kan ik dat afstrepen. Ze staan nog niet op de weide dus dat durf ik wel aan.

Stoppen met de glucosamine (voor zijn gewrichten) zie ik niet echt zitten, hij doet het er juist zo fijn op. Is zelfs van zijn zooltjes af nu.

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 13:10

Ik geef het voor de jonkies meer uit voorzorg dus vind ik het niet erg om bij haar te stoppen.

M'n oudje en m'n kneusje laat ik er wel op staan,die doen het er wel goed op.