Welk stressverlagend supplement voor verhuizing is het beste

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

HorseTimeXL

Welk stressverlagend supplement voor verhuizing is het beste

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-20 15:54

Hallo,

Voor mijn paard zit er waarschijnlijk in juni een verhuizing aan te komen. Er is op een stal een plek vrij gekomen waar hij ook in de winter lekker met soortgenootjes naar buiten kan en dat was voor mij toch voldoende motivatie om te gaan verhuizen ook al heb ik het er zelf ontzettend naar mijn zin. Maar gedurende de winter knaagde het toch bij mij dat hij enkel (buiten dat ik hem reed) een maar max 1 uur uit kwam.

Bij zijn vorige verhuizing is hij ontzettend gestrest geweest. Braaf maar gestrest. Grote ogen, lichaam helemaal strak etc. Hij ging de trailer op en af dat was geen probleem, maar zijn gezichtsuitdrukking zij mij meer dan genoeg. Hij was toen ook nog nooit verhuisd geweest en van zijn vertrouwde omgeving kwam hij eerst in Wolvega voor de keuring en daarna naar zijn eigen stal. Met de kennis van nu zou ik hem toch graag iets meer willen ondersteunen, om dat stress niveau te verlagen. Uiteraard weet ik dat een verhuizing altijd stressvol is voor een dier maar wil het hem zo aangenaam mogelijk maken. Hij hoeft niet platgespoten te worden, maar in de scherpe randjes zouden er wel vanaf mogen.

Nu vroeg ik mij af wat voor supplementen jullie aanraden of goede ervaringen mee hebben bij stressvolle situaties. Mochten jullie een recent topic vinden dan kan deze uiteraard gesloten worden, maar dat kon ik helaas niet.

Alvast bedankt

Oamaru

Re: Welk stressverlagend supplement voor verhuizing is het beste

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 16:05

Magnesium en B1 een paar dagen van te voren en de avond ervoor een dubbele dosis. Geef het die van mij op wedstrijddagen en werkt super.

Annienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 16:09

Ik heb bij mijn paard vorig jaar goede ervaring gehad met valeriaan, gewoon de mensenvariant (druppels) van de Etos.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 16:14

Chill pillen van Ecostyle.
Koop wel eerst een probeerverpakking.
Onze kieskeurige dame vindt ze echt smerig. Zelfs in een stukje appel, liet ze ze uit de mond vallen.
Maar ik ken ook een paard die ze wel gewoon eet en die het er goed op doet.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 16:16

Bach rescue remedy

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 16:17

Chill pill blijkt idd goed te helpen. Haalt ook alleen de scherpje kantjes er af. Zelf niet geprobeert. Maar hoor vele goede verhalen er over.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-20 16:22

O daar kan ik naar kijken. Nog niet van gehoord. Het is ook niet dat hij compleet moet zweten oid en gelukkig zal denk ik 15 min met de auto zijn, maar de overgang zal flink zijn. Ook de stal heeft een buitenluik aan beide kanten wat ik super fijn vind maar wat hij niet gewend is. En hij krijgt vriendjes dus er zijn wel wat flinke (hopelijk positieve) veranderingen zijn. Die van mij is ook behoorlijk kieskeurig, maar misschien met een wortel.. :D

_soraja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 11:54

Ik heb goede resultaten behaald met valeriaan wortel. Kun je bij de paardendrogist kopen. Wel 1 a 2 weken voor de verhuizing mee beginnen.
Het stinkt erg naar zweetvoeten, dus het kan zijn dat je paard aan de smaak moet wennen. Heb ik opgelost door elke dag iets meer door het voer te doen
Voor mijn ruin met verlatingsangst gebruik ik het nog steeds als er veranderingen in de kudde plaats vindt. Na twee dagen voeren merk ik duidelijk dat hij er rustiger van wordt.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 12:22

Marije_1997 schreef:
Chill pill blijkt idd goed te helpen. Haalt ook alleen de scherpje kantjes er af. Zelf niet geprobeert. Maar hoor vele goede verhalen er over.

Bij ons deed het niks

Hier goede ervaring met Primeval StressLess

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-20 15:49

rien10 schreef:
Marije_1997 schreef:

Bij ons deed het niks

Hier goede ervaring met Primeval StressLess

Gaf jij die injector? Mijn paard is heel erg kieskeurig met eten. Iets vloeibaars zou het beste werken denk ik pf druppels.

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 15:58

Relax Mix van de Paardendrogist heb ik meerdere paarden op zien verbeteren

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 16:01

Over een heel andere boeg...
Grondwerk; parelli, Tristan Tucker...

Allemaal handgrepen waarmee je een paard kan helpen in moeilijke situaties.

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 16:22

Hier doet de chillpil ook niks na drie maanden voeren. Gisteren begonnen met gedroogde kamille en vandaag een veel relaxter paard. Dat overigens de hele opleiding van Annemarie van der Toorb over zich heen heeft gehad. Maar het stresserige zit gewoon in het karakter.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-20 17:21

Bedankt voor alle tips! Met grondwerk ben ik nu ook bezig. Had een filmpje van Emiel Voest gezien over trailerladen. Gelukkig hebben we nog 8 weken! Ik wil hem de overgang zo relaxt mogelijk laten maken.

Op de stal waar ik nu naar toe ga vinden ze het wennen aan voer ook heel belangrijk. Dus ze willen dat ik voor 1 week voer mee neem zodat het half om half 2 weken gegeven wordt. Nu is mijn paard zo beetje eten dus verwacht er geen spannende dingen bij. Maar dat hij net wat relaxter die trailer reis tegemoet ga is fijn.

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 17:32

Je hebt ook Puur Calm. Homeopathische druppels. Paar dagen van te voren al beginnen met geven, het liefst voor het voeren (via spuit of op een stukje brood)

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 17:45