Hallo, aangezien hier wat meer voerkenners zitten, dan ik persoonlijk ken hoop ik dat jullie suggesties hebben. Sinds kort heb ik een super leuk mini veulen van 6 maanden. Nu krijgen mijn tinker en andere mini metazoa of vital bix met een dezelfde hoeveelheid Subli dieetmix, vooral voor de structuur, dit in combi met onbeperkt hooi. Nu eet mijn veulen wel de vitaminekorrel, maar de dieetmix laat hij staan. Geen probleem. Echter vraag ik me af of een vitaminekorrel enkel met hooi voldoende is voor een veulen in de groei. Hij oogt wat mager en kan best wat extra's gebruiken. Ik heb hem pas een kleine 2 weken. Ik dacht eerst aan de muesli van breed en grow van vital bix maar wegens de structuur denk ik niet dat dat een succes is. Iemand suggesties?
Laatst bijgewerkt door _ENGEL_ op 25-12-19 14:14, in het totaal 1 keer bewerkt
Klopt daar dacht ik ook aan, maar dat is een muesli achtig iets wat hij niet eet. Luzerne en esparcette laat hij ook staan. Mijn voorkeur gaat uit naar een klein brokje
Klinkt interessant. Jammer dat het niet zo makkelijk te verkrijgen is. Wel een proefverpakking bieden ze dat is fijn. Ik zie dat ze ook verzenden. Wellicht heeft er nog iemand nog een suggestie?
Mijn veulen krijgt gewoon een merrie/veulenbrok, met een handje musli om te zorgen dat ze later musli ook lusten. Daarnaast krijgt ze Haemolytan en Mega base junior om te zorgen dat ze ook echt alle vitamines en mineralen binnen krijgt. En er geen gat in de voeding zit, die juist in die opgroeifase zo belangrijk is.
Ik zou gewoon een veulenbrok voeren. Wat je dan zelf fijn vind, moet je even bekijken. Ik voer van pavo. En geef vitamine en mineralen bij in poeder vorm.
Subli en pavo zitren meestal vooral vol met suiker. Ik vermoed dat qua verhouding en ingrediënten ik beter af ben met een handje metazoa of vital bix dan de veulen vrij van subli of pavo. Ik zoek dus juist een kwalitatief goede brok voor opgroeiende veulens. Jammer genoeg blieft meneer geen luzerne oud anders had ik dit toegevoegd aan de vitamainkorrel voor de benodigde eiwitten, maar dit laat hij staan evenals de lijnzaadolie
Lindsey_99
Geplaatst: 25-12-19 22:46
Horseloverl schreef:
Shetlanders vooral niet teveel geven! Wij geven ze een handje brok das zat. Zou lekker vitalbix geven. Hebben ze echt genoeg aan
Mijn shetveulen eet ook een klein handje brok, voor het lekkere een paar stukjes wortel erbij en hooi. En als het kan dagelijks een uurtje of wat op de wei. Meer hebben ze niet nodig. Muesli en andere extra's is totaal niet nodig. Zolang ze genoeg hooi hebben is wat schraal helemaal niet erg; groeien gaat met horten en stoten.